
Akud — auto
Käivitusaku —
Käivitusaku: kasulik informatsioon
Kuidas tuvastada aku riket?
Aku diagnostika peaks algama visuaalsest kontrollist. Selleks tuleb avada juurdepääs selle sisemisele osale, kus asuvad plaadid. Selleks tuleb teil avada peamise katte spetsiaalne kork. Alustuseks hinnake elektrolüütide vedeliku värvi. Vedelik peab olema selge. Kui see on tume või punane, näitab see, et akuplaatide seisukord on halvenenud. Selline seade nõuab asendamist. Seejärel kontrollige, kas elektrolüütide vedeliku kogus seadmes on piisav: kõik akuplaadid peavad olema vedelikuga täielikult kaetud. Kui vedeliku tase on ebapiisav, tuleb seda uuesti täita.
Järgmisena kontrollige aku laetuse taset. Seda saab teha voltmeetri või multimeetriga. Nominaalväärtus on 12,5-13V. Ülemine piir näitab, et aku on täielikult laetud, alumine piir aga pooleldi laetust. Laaditud aku pinge peaks olema 13,5-14 V. Kui see on madalam annab see märku, et auto generaator on defektne.
Võite tuvastada, et aku nõuab diagnostikat järgmiste sümptomite ilmnemisel:
- probleemid mootori käivitamisega;
- aku kiire tühjenemine;
- aku vibratsiooni suurendamine mootori töötamise ajal;
- starteri ja mootori ebastabiilne töötamine;
- kõrge temperatuur klemmides.
Kui järgite kasutamiseeskirju, on osa keskmine kasulik eluiga 4 aastat. Aku seisukorda on soovitatav kontrollida iga ülevaatuse käigus.
Aku rikete põhjused
Auto kasutamine tühjenenud seadmega või selle pikaajaline seismine tekitab akuplaatidele sulfaadi. Sellisel juhul ilmuvad akuplaatide pinnale kristallid, mis elektrolüütide vedelikus ei lahustu. See põhjustab plaatide aktiivse pinna vähenemise, selle tulemusena aku võimsus kahaneb. Seadme laadimisreeglite eiramine põhjustab aktiivse massi langemise plaatidele. Selle tulemusena võib tekkida lühis.
Osa terviklikkus katkeb kokkupuutel äärmiselt madala temperatuuriga. Defektid võivad olla nii nähtavad (korpuse paisumine ja kooldumine, pragude tekkimine) ja peidetud (mikropragude ilmumine, mis ei pruugi olla visuaalselt tuvastatav, kuid mis mõjutab elektrolüütide vedeliku kvaliteeti ja aku tööd).
Elektrolüütide vedeliku taseme ja tiheduse nõuete mitte järgimine põhjustab mitmete osade rikkeid. Madal vedeliku tase põhjustab plaatide hävimist, liiga kõrge tekitab vedeliku lekke ventilatsiooniavade kaudu. Selle tulemuseks on teiste sõiduki komponentide defektid. Ebapuhtuste olemasolu elektrolüütide vedelikus lühendab ka komponendi kasulikku eluiga.
Aku remont ja asendamine
Aku remonti on iseseisvalt teostatav, kui see seisneb elektrolüütide vedeliku uuendamises, kinnituspoltide pingutamises ning klemmide puhastamises. Sulfoonimise, lühise või polaarsuse tagasipöördumisel tuleb see osa asendada. See osa on lihtsasti vahetatav. Asendamisel on soovitatav autot elektrivooluga varustada (pardakompuuter, navigatsioonisüsteem, raadio). See hoiab ära nende sätete lähtestamise.
- Aku vahetamine teostatakse järgmiselt:
- Eemaldage võti süütelukust ja avage auto kapott.
- Vabastage klemmide kinnituspoldi mutter.
- Ühendage aku miinusjuhe lahti.
- Eemaldage kaitsekate ja ühendage lahti plussklemmi juhtmed.
- Kui aku fikseerimiseks kasutatakse kinnitusklambrit, tuleb see eemaldada.
- Demonteerige vana aku.
- Paigaldage uus.
- Pange üksus uuesti kokku vastupidises järjekorras.