
Katalüsaator eest sõiduk
Katalüsaator e-pood
Auto Katalüüsmuunduri aitab vähendada kahjulike ainete heitgaaside tase. Põhimõtteliselt me räägime süsinikmonooksiidi, süsivesinike ja lämmastikoksiidide, mille käigus katalüütiline reaktsioon teisendatakse ohututeks aineteks. Koos bensiini mootoritele sõidukite see töö tehtud kolmeastmelist katalüsaatorit, mis kasutab roodium, plaatina ja Pallaadium katalüsaatoritena. Toimub keemiline reaktsioon vähendab heitgaaside kahjulikud ained. Diiselmootoriga sõidukitel on kasutatud oksüdatsioonikoefitsientide katalüüsmuundurite muuta süsivesinike.
On mõistlik paigaldada katalüüsmuundurite vanemate sõidukite. Tänu sellele on võimalik saavutada kõrgemad keskkonnastandardid, mis annab olulise maksusoodustusi. Odav alternatiiv on mini-katalüsaator. Funktsionaalsuse katalüüsjärelpõleti antibiootilise heitgaase. Korisev kõlab näidata ka vigane katalüsaator. On vaja asendada. Vigasusest tuleb parandada enne heitgaasi heitmete taseme järgmise katse läbimise. Keskkonnakaitselistel põhjustel pikk viivitus paigaldamine uus katalüsaator.
Enamiku sõidukite paigaldatud katalüüsjärelpõleti hapnikusensor (lambda andur) ja väljalasketorustiku välisääriku(te) vahel. Asendada vana katalüsaatorit on vaja lahti heitgaasisüsteemi. Tavaliselt sellega diamond ratta abil. Paigaldada uus katalüsaator keevitus on vajalik. Lisaks ääriku kasutamist. Meie Interneti kataloogi leiad palju teisi varuosi, nagu porilauad, piduri kingad, silindri lukud, tagalaternaid. Kui vajate uut hapnikusensoriga või auto osade puhul väljalaskesüsteemi, leiad need siit.
Katalüsaatori rikked
- erinevad mehaanilised defektid korpusel;
- struktuuri purunemine või rikkumine;
- ainete katalüsaatorite reaktsioonide kiirendamise lõpetamine.
Märgid katalüsaatori riketest
- mootori seiskumine tühikäigul;
- raskused mootori käivitamisel;
- heitgaaside värvi muutus (halli või helesinise tooni tekkimine);
- raskused kiirendamisel ja mootori pöörete tõusmisel;
- kõrvalised helid heitsüsteemist;
- automaatne hoiatustule “Kontrolli Mootorit” süttimine armatuurlaual;
- kütuse tarbimise kasv 1,5- 2 liitri võrra 100 km kohta;
- vesiniksulfiidi lõhna tekkimine heitsüsteemi töötamise ajal;
- metallipuru tekkimine katalüsaatori korpusele.
Katalüsaatori rikete põhjused
- tetraetüülplii sisaldusega kütuse kasutamine;
- madala kvaliteediga kütuse kasutamine;
- probleemid kütusesegu kasutamisega ja märkimisväärne muutus selle tavapärases proportsioonis;
- määrdeõli või põlemata kütuse tungimine katalüsaatorisse;
- katalüsaatori sisemuse kahjustused;
- katalüsaatori saastatus kütuse põlemisest tekkivate gaaside poolt;
- aktiivne komponendi kasutamine pärast selle tööea lõppemist;
- väär kasutus.
Diagnostika
Katalüsaatori vigade tuvastamiseks on vaja spetsiaalset varustust. Seega saavad seda tööd teha ainult kvalifitseeritud teenindused. Siiski esinevad välised märgid, mille abil rikkeid tuvastada. Märgatavad kahjustused välistel detailidel on nende seas. Kui märkate selliseid defekte on detail vaja asendada nii kiiresti kui võimalik
Eksperdid mõõdavad kärgdisaini produktiivsust manomeetri abil, mis on kinnitatud esimese hapnikusensori juurde. Mootorit kiirendatakse 3000 pm. Turvaline on kui survenäidud ei ületa väärtust 2,94 Pas või 0,3 kgfs/cm2 kohta.
Tavapäraste töötingimuste juures on katalüsaatori tööiga ligukaudu 100-150 tuhat kilomeetrit. Rangelt soovituslik on seda distantsi mitte ületada ning mitte jätkata kulunud osade kasutamist. Osade vähenenud võimsus tähendab ohtu mootorile ning võib seda tänu rõhule kahjustada.