
Auto Lüliti tagurdustuli
Lüliti tagurdustuli —
Lüliti tagurdustuli: kasulik informatsioon
Kuidas tuvastada tagurdustulede lüliti rikkeid?
Selleks, et veenduda komponendi töökindluses on vaja multimeetrit, mis on seadistatud järjepidevuse kontrollimise režiimile. Mõõtekontaktid ühendatakse testitava komponendi vastavate klemmidega. Täpsemate mõõtmistulemuste saavutamiseks ja lühise vältimiseks on soovitav ühendada multimeetri sondid anduri kontaktidega läbi kahe isoleeritud juhtme. Siis pange sisse tagumine käik. Kui te ei kuule helisignaali on lüliti vooluring purunenud. Signaali püsiv kuulmine nii tagumise käigu sisse- kui väljalülitamisel viitab komponendi sees olevale lühisele. Selleks, et kontrollida autost eemaldatud andurit peate selle kolbi käega katsuma.
Kui teil pole multimeetrit, võite kasutada testlampi. Selleks ühendage üks selle kontaktidest akuga ja teine lüliti klemmidega. Teine lüliti klemm on vaja ühendada akuga. Valguse puudumine aktiveeritud kolvi korral viitab anduri rikkele. Pidev valgus, olenemata kolvi asendist viitab ka kontaktide sulgusele.
Võite tuvastada, et tagurdustulede lülitit tuleb kontrollida järgmiste märkide ilmnemisel:
- kui tagurduskäik on sisse lülitatud, ei lülitu sisse tuled;
- tagurdustuled jäävad püsivalt põlema;
- tuled vilguvad tagasi liikumisel;
- Lekked anduri all.
Tagurdustulede lüliti rikete põhjused
Paljud lüliti rikked on põhjustatud selle korpuse terviklikkuse purunemisest, mille tagajärjel mustus ja niiskus komponendi sisse pääsevad. Lõpuks viib see kontaktide oksüdeerumise ja elektrikaabli avanemiseni. Lisaks takistab ülekandest komponenti sattuv õli elektrivoolu vabaliikumist, sest õli on dielektriline.
Mõnikord on tagurdustulede lüliti rikked põhjustatud liikuvate kontaktide kahjustusest, mille tõttu ahel ei ole suletud ajal, mis kolbi lükatakse. Tagastusvedru kulumisel jäävad kontaktid pidevalt suletuks ja tagurdustuled ei lülitu välja.
Mõne anduri puhul võib valesti reguleeritud kolb põhjustada membraani purunemise. Sellisel juhul tuleb lüliti asendada. Kui kolvi pikkus ei ole selle aktiveerimiseks piisav saab probleemi lahendada seda kohandades.
Andurist all olev lekke põhjuseks on tavaliselt liiga suur jõud, mida rakendatakse tavaliselt komponendi kinni keeramisel või on komponent madala kvaliteediga.
Tagurdustulede lüliti vahetamine
Komponent pole parandatav. Kui selle sooritusprobleemi pole võimalik kõrvaldada kontaktide puhastamise või kolvi seadistamisega tuleb paigaldada uus lüliti. Kui asendate selle osa iseseisvalt, toimige järgmiselt.
- Paigaldage auto kanalile või rambile.
- Rakendage seisupidur.
- Eemaldage karteri kaas.
- Ühendage juhtmepistik lüliti küljest lahti.
- Asetage käigukasti alla konteiner ja keerake komponent lahti.
- Õli kadu vältimiseks toimige kiiresti, tõmmake lüliti paigalduskohalt välja ja paigaldage selle asemele uus.
- Täitke ülekanne vajaliku tasemeni määrdeainega.