
Õhufilter — auto
Õhufilter —
Õhufilter: kasulik informatsioon
Sõidukite sisepõlemismootorid on õhufilter, mis puhastab soovimatu trahvi aerosooli osakeste põlemisõhu enne karburaator või balloonid. Aja jooksul filter muutub määrdunud, asjaolu, mis võib põhjustada mitmesuguseid probleeme. Esiteks, mootor saab vähem õhku, mis mõjutab tema suutlikkust. See, mis omakorda suurendab kütusekulu. Kui õhu filter on tugevalt määrdunud või ummistunud, võib see põhjustada tõsiseid probleeme.
Puhastada või asendada õhu filter saab vältida kahju või põhjendamatult kõrge kütusekulu täpselt puhastamist või vajaduse korral asendab õhu filter. Kaks tegevust - asendamine või puhastamine – kumb peab toimuma, sõltub filtri materjal. Operatsiooni, mille määrab tootja olenevalt mudelist teatud aja möödudes tuleks asendada õhu filter. Vatt filtrid spetsiaalse õliga töödeldud ja saab kergesti puhastada, isegi kui need on soovitatavad doosid.
Selline õhufiltrid hind on vastavalt suurem. Kuna auto on garantii perioodi jooksul asendada õhufilter peab olema originaal üks (alates ametliku sõiduki tootja). Pärast selle perioodi lõppu saate aktiveerida rohkem taskukohane (odavam) õhufiltrid. Filtri vahetamine ei ole väga keerukad ja reeglina on väga kiire ja lihtne teha. Õhufilter saab ka vahetada või puhastada iga remonditöökoda - näiteks tööde ülevaatuse või säilitamise.
Õhufiltri rike
- õhufiltri saaste;
- filtri korpuse deformatsioon;
- filtri elemendi kahjustused.
Märgid õhufiltri rikkest
- kõrvaliste helide kostumine mootorist töötavas olekus;
- mootori võimsus on märkimisväärselt langenud;
- mootori käivitamine on raskendatud;
- kõrgenenud süsinikmonoksiidi sisaldus;
- suurenenud kütuse tarbimine;
- musta või halli värvi heitgaasid.
Õhufiltri rikete põhjused
- õhufiltri tööea ületamine;
- õli või vee olemasolu veefiltris;;
- auto tihe kasutamine maastikul;
- detaili ebakorrektne paigaldus;
- filtri kinnituste nõrgenemine;
- voolikute hermeetilisuse langemine,.
Diagnostika
Selleks, et teostada diagnostikat sellele detailile ilma ekspertide abita on vajalik filter koprusest eemaldada. Standard korpuse kinnitus - sulgurid või kruvid. Kui olete filtrini jõudnud võtke see välja ja vaadake üle. Filtri puhtuse taset on vaja kontrolliga iga 7000-8000 kilomeetri läbmisel. Kui detail on kergelt saastunud, raputage seda ettevaatlikult ja puhuge. Filtri pinnal ei tohi olla vee ega õli jälgi, sest siis tuleb kindlasti kontrollida ka radiaatorit kahjustuste suhtes.
Parandamine ja asendamine
Õhufiltrit tuleb vahetada iga 10000-15000 kilomteeri järel. Isegi kui filtri kahjustused on väiksed, tuleb see koheselt asendada. Kui filtri kahjustused on suuremad on soovitatav kontrollida ka mootori silindeid ja kolbe. Kui põlemiskambris esineb tolmu võib sisepõlemismootorite süsteem olla täielikult korrast ära.
Õhufiltri asendamine - vähim aeganõudev autoparandusprotseduur. Sellega saavad isegi kogenematud autojuhid 10 minutiga hakkama . Filtri asendamine on kõige mõistlikum planeeritud mootori jahutusüsteemi hooldustööde ajal.