Piduriklotsid — auto
Piduriklots —
Piduriklots: kasulik informatsioon
Piduri kettad ja piduri toime saavutatakse et piduriklotsid on pressitud Ketaspidur. Piduri pad on liimitud piduri kinga. Piduri ketas on monteeritud rooliratta Rummu. Piduri kohaldamisel juhi piduri kingad piduriklotsid liikuda suunas piduri ketas ja vajutage sellele. Kineetiline energia muundatakse hõõrdumisel energia. See toob kaasa aeglustumine auto. Piduriklotsid on kuluvaid osi, et need tuleb regulaarselt asendada. Piduri kingad koosneb metallist alus, hõõrdumisega materjalist vooder ja mõnikord heli isolatsioon. Piduri kettad hõõrdumise pad on liimitud piduriklotsi liimi abiga.
Kui piduri kingad padjad vananeb, pidurivedeliku tase läheneb allosas tähis. Madal pidurivedeliku tase on märk tuleb asendada piduriklotsid ja piduri kingad. See ei ole piisavalt täitke piduri vedelik. Peale selle võivad kahjustada ohutust. Pidurisüsteemi tõhususe muutmise põhjus võib olla kulunud või kahjustatud piduriklotsid. Piduriklotsid ja piduri kingad asendamist tuleks kogu telje. Vastasel juhul võib erinevus võib põhjustada lukustus hoovõtul ühe telje rataste pidurdusjõudude. Vahetades, kõige parem on kasutada piduriklotsid sama tootja ning samas pakendis.
Sel juhul võite olla kindel, et piduriklotsid mõlemal pool on sama kvaliteediga. Asendamine peab toimuma auto remonditöökotta või pädev spetsialist. Valesti paigaldatud piduri kingad võib põhjustada ohtlikke olukordi. Lisaks tuleb kontrollida piduri süsteemi mujal, eriti piduri ketas. Kui vajate muud autode varuosad, Külasta meie poe. Valik leiad porilauad, piduri kettad, ABS andurid, õli pumbad, tagalaternaid ja paljud teised.
Piduriklotside rikked
- detaili pinna oliseks või mustaks minemine;
- mõrade tekkimine;
- detaili vananemine;
- klotside ja trumli vahelise ala suurenemine;
- klotside kooldumine;
- mehaanilised kahjustused;
- komponendi hõõrdumine.
Märgid piduriklotside riketest
- pidurdusteekonna pikenemine;
- väliste helide tekkimine piduripedaali vajutamisel;
- manööverdatavuse vähenemine ja jälgede tekkimine pidurdamisel;
- vibratsiooni esinemine piduripedaalis ja roolirattas;
- pidurite vale töötamine;
- suitsu lõhn salongis;
- pidurivedeliku leke;
- kulumisindikaatori süttimine armatuurlaual;
- kandi tekkimine klotsile/kingale;
- võbisemine pidurdamisel.
Piduriklotside rikete põhjused
- hilinenud piduriketaste vahetamine;
- tolmu ja mustuse mõju piduriklotsidele;
- sportlik sõidustiil;
- vigase komplekti paigaldamine;
- pidurisilindrite purunemine;
- ebakvaliteetsete komponentide kasutamine;
- õli mõju varuosade detalidel;
- ebasobilike detailide kasutamine;
- kehv hooldus.
Diagnostika
On oluline teada, et piduriklotse tuleks kontrollida 10-15 tuhande kolimeetri järel. Diagnostika sisaldab klotsi paksuse mõõtmist, samuti selle visuaalset inspektsiooni mõrade, kooldumise ja murenemise suhtes. Piduriklotsi paksus ei tohiks olla väiksem kui kaks millimeetrit. Samuti on oluline analüüsida pidurdamist. Niisiis tuleks teil kiirendada auto 60 kilomeetrini tunnis (veenduge, et teed oleksid kuivad ning siledad), siis vajutada järsult pidurit. Pidurdamise ajal pöörake tähelepanu kriginatele, raginatele. Pidurdusteekond peab olema võrdne. Muidu on see üksus vigane.
Piduriklotside parandamine ja asendamine
Tuletame meelde, et piduriklotside parandamine pole kasumlik, sest see maksab tavaliselt rohkem kui uute ostmine ja paigaldamine. On tähtis teada, et olenemata piduriklotside seisukorrast, tuleb nad väljavahetada iga 20 tuhande kilomeetri läbimisel. Selleks tehke järgnevat:
- painutage ratta silindri madalama poldi lukustuplaadi serv;
- keerake madalam polt lahti ja keerake see välja koos plaadiga;
- tõstke kaliiber koos silindriga üles;
- eemaldage pidurikettad;
- asetage uus detail paika.
Selleks, et kolv liiguks tagasi algsesse positsiooni on vaja mitu korda vajutada piduripedaali. Ärge unustage kontrollimast pidurivedeliku taset. Rangelt soovitatakse asendada mõlemad pidurikklotsid korraga, mõlemad esimesed ja mõlemad tagumised.