Sidur — auto
Autoosad Sidur
Sidur —
Kuidas tuvastada siduri riket?
Siduri diagnostika teostatakse kahes etapis. Alguses testitakse süsteemi väljalülitatud mootoriga. Vajutage mitu korda pedaali ja kontrollige selle tõrgeteta toimimist, samuti kuulake avalduvaid hääli. Kõrvalised helid, nagu krigisemine ja koputamine viitavad vigadele. Samal etapis mõõtke ka pedaali vajaliikumist. Optimaalne määr peaks jääma vahemikku 130-150 mm, olenevalt sõiduki mudelist. Täpsed numbrid saate auto tehnilisest dokumentatsioonist.
Järgmine diagnostika etapp toimub, kui jõuallikas on tühikäigul. Kõigepealt pange sisse tagumine käik ja kuulake. Ebatavalised heli nagu krigisemine ja sahin näitavad võimalikku alamsiduri või siduriketta kahjustust. Kui käiku ei õnnest vahetada on süsteemi elemendid tugevalt kahjustatud või kulunud ja vajavad remonti.
Jälgige mehhanismi töötamist transpordivahendi liikumist ajal. Võite märgata, et sidur vajab diagnostikat järgmistel märkide ilmnemisel:
- tugev vibratsioon;
- tõmblused töötamise ajal;
- siduri osaline sisse- ja väljalülitamine;
- kõrvalised helid.
Siduri rikete põhjused
Peamine mehhanismi enneaegse kulumise põhjus on raske sõiduki tööreeglite rikkumine, nimelt järsku käivitamine koos suurte pööretega või jala hoidmine siduripedaalil sõidu ajal. Tihti tulen ette süsteemiosade sobimatust, neil on madal kvaliteet või kasutatakse neid kauem kui ettenähtud.
Sageli on siduri rikked seotud selle mehhanismi tõrgetega. Mehhaanilised täiturid on vastuvõtlikud sellistele purunemistele nagu trossi katkemine või venimine ja hoovastikusüsteemi purunemine. Hüdrovõimendi tüüpilised rikked on ummistumine ja töövedeliku leke, mis tuleneb tihendite. Vedava ketta voodri õlitamine on põhjustatud liigse õli edastamisest võlli või laagri väntvõlli ning on tingitud ka mootori ja käigukasti õlitihendite kahjustusest.
Siduri töötamist mõjutab ka hooldamise kvaliteet ja õigeaegsus. Üksikute süsteemi komponentide ebakorrektne reguleerimine põhjustab sageli tõsised tagajärgesid, isegi sõiduki üle kontrolli kaotamist.
Siduri remont ja asendamine
Detaili remont ja osade asendamine tuleks teostada autoteeninduses. Siduri asendamine koosneb sellistest tegevustest:
- eemaldage käigukast;
- pange spindel surveketta avasse;
- eemaldage kaas vajutades surveplaadile;
- välistamiseks pragude olemasolu survekettal;
- kontrollige hõõrdkatet (kui neetide pead on pinna kihtide all 0,2 cm tuleb ketas asendada);
- teostage siduriketta paksuse diagnostika (see ei tohiks ületada 0,5 mm ning samuti ei tohiks olla kooldunud);
- kontrollige hooratta ja surveplaadi seisukorda (vajadusel vahetage);
- vahetage kate ja ketas kui detailide ühendused on lõtvunud või tuvastatakse survevedru tugirõngaste kahjustusi;
- enne osade asendamist kontrollige siduriketast vabaliikumise suhtes või käigukasti võlli vahesid (kui ümberpaigutamine toimub raskustega, on komponent kas asendada või parandada);
- paigaldage pesadesse ketta tsentreerimise spindel;
- monteerige hooratta haare 3 m keskmisest tihvtist ja kinnitage detail.