
Auto Survemuundur turbokompressor
Survemuundur turbokompressor —
Survemuundur turbokompressor: kasulik informatsioon
Kuidas tuvastada turbo möödalaskeklapi tõrkeid?
Selleks, et kontrollida, kas komponent on töökorras, avage kapott ja fikseerige see. Kontrollige, kas klapi varred liiguvad vabalt, liigutage seda ettevaatlikult üles alla. Seejärel ühendage voolik, mis ühendab turbolaaduri juhtklappi möödalakseklapiga ning proovige seda välja puhuda. Sellises protsessi käigus tuleb komponendi kangi hoida kõige madalamas asendis. Kui möödalasketorustik on korras, ei tohiks voolik õhku läbi lasta.
Möödalaskeklappi võib kontrollida ka teisiti. Selleks mõõdetakse turboülelaaduri võimendi rõhku ja võrreldakse saadud väärtust sõiduki tehnilises dokumentatsioonis väljatoodud väärtustega. Diagnostika viiakse läbi manomeetri, vooliku ja adapterite abil. Selleks, et autojuhtimine ei saaks häiritud, vajate abilist, kes teatud ajahetkel võtaksid survetugevuse näidud. Protsess ise on järgmine:
- Ühendage vooliku üks vastava sisselaskekollektori ots väljalaskekollektoriga ja teine ots - sõitjateruumis oleva rõhu abil. On oluline, et voolik ei puudutaks liikuvaid komponente ega takistaks nende toimimist.
- Käivitage mootor ja soojendage seda töötemperatuurini.
- Pange sisse neljas käik ja seejärel suurendage mootori pöörlemissagedust 3000 pöördeni minutis.
- Vajutage gaasipedaal sujuvalt põrandale ja hoidke ülalpool väljatoodud pöördeid rakendades pidurisüsteemi. Selleks, et vältida ketaste, klotside ja siduri elementide kahjustamist, ärge hoidke piduripedaali ja gaasipedaali samaaegselt alla vajutatuna rohkem kui 5 sekundit.
- Kontrollige manomeetri näitusid. Kui need ei ole nimiväärtustega võrdsed, tuleb kõige suurema tõenäosusega asendada möödalaskeklapp.
Võite märgata, et möödalaskeklapp vajab diagnostikat järgmiste sümptomite ilmnemisel:
- pardaarvuti näitab viga;
- mootori võimsus on vähenenud;
- kütusekulu on suurenenud;
- mootor töötab tühikäigul ebaühtlaselt;
- sõiduki kiirus väheneb, kui gaasipedaali vajutatakse põrandani välja.
Möödalaskeklapi tõrgete põhjused
Kõige levinud möödalaskeklapi rike on rebenenud membraan. Tavaliselt on selle põhjuseks komponendi madal kvaliteet. Rebenenud membraan ei suuda säilitada nõutud vaakumit.
Mitmete möödalaskeklapii rikete põhjusteks on klapi korpuse tiheduse kadumine. Aja jooksul hävitavad mustus ja korrosioonijäägid tihenduskomponendid ja põhjustavad varre kinni kiilumist. Elektrilistes ajamites võivad klemmid oksüdeeruda või juhtteed ära kuluda.
Mõnikord on möödalaskeklapi rikete põhjuseks elastsuse kaotanud vedru. Sellisel juhul avaneb komponent turboülelaaduri surveventiil enne õiget aega, sellisel tegevusel on halb efekt sõiduki võimsusele ja dünaamilisele sooritusele.
Möödalaskeklapi asendamine
Tavaliselt tuleb möödalaskeklapp rikete puhul asendada. Uute komponentide paigaldamine on kõige parem usaldada autoteenindusele, sest pärast asendamist on vaja nende reguleerimine. Ilma assistendita asendamine on väga ebasoovitav: see võib põhjustada mootori ja selle komponentide rikkeid ja ohustab kõigi liikluses osalejate ohutust.