
Survesalvesti — auto
Survesalvesti —
Survesalvesti: kasulik informatsioon
Kuidas tuvastada hüdroaku defekte?
Suspensiooni hüdroaku iseseisev diagnostika viiakse läbi mitmes etapis. Esmalt kontrollige komponente ja nende paigalduskohti: neis ei tohi olla õlijälgi.
Järgmisena peate eemaldama aku pistiku ja vajutama membraanile survet, kasutage selleks tööriista ja kätt. Kui see on kergesti kõverdatav, on osa vigane.
Selleks, et hinnata komponente võite hüdrosuspensiooni paisupaakidesse teha spetsiaalsed markeeringud. Sellisel juhul teostatakse ülevaatus järgmisel viisil:
- Esmalt kontrollige, et paak oleks normaaltasemeni vedelikuga täidetud.
- Seejärel tõstke kere ülespoole, aktiveerides maanduri kliirensi reguleerimissüsteemi. Siis märkige ära vedeliku tase paagis.
- Siis peate panema keha madalaimasse asendisse ja märkima vedeliku taseme uuesti. Mõlema märgi vaheline intervall peab olema vähemalt 7 punkti. Kui see on väiksem töötavad akud valesti.
Keerulisem diagnostika viiakse läbi autoteeninduses ning spetsiaalse varustuse abil.
Võite tuvastada, et vedrustuse hüdroaku vajab kontrollimist järgmiste sümptomite ilmnemisel:
- suspensiooni amortiseerivate omaduste halvenemine;
- kummalised helid sõitmise ajal;
- maanduskliirensi vähendamine;
- maastikul sõites esineb sõiduki pinna all rappumist;
- juhtpaneelil süttib vedrustuse rikke märgutuli;
- rool tõmbab küljele;
- rooli keeramiseks on vaja suuremat jõudu.
Suspensiooni hüdroaku rikete põhjused
Need osad on üsna vastupidavad. Nende rikkeid põhjustab peamiselt hüdraulilise suspensiooni hooldusnõuete mittejärgimine. Kuna lämmastik kipub aurustuma, tuleb akusid nõutava rõhu säilitamiseks laadida umbes iga 150 000 kuni 200 000 kilomeetri läbimisel. Selle intervalli suurenemine võib põhjustada suurt rõhu langust, mis suurendab diafragma purunemise ohtu.
Lisaks reguleerib autotootja ka hüdraulilise vedeliku vahetamise intervalli. Vanemate autode puhul on see ligikaudu 50 000-60 000 kilomeetrit, kaasaegsetel mudelitel umbes 120 000 km. Vedeliku asendamist saab kombineerida süsteemi loputamisega, mida teostatakse iga 120 000 kilomeetri kohta. Nende soovituste eiramine põhjustab klappide kinni kiilumist, torude läbilaskevõime häireid ja pumba läbipõlemist.
Madala standardiga õli kasutamine hüdrosuspensiooni süsteemis võib viia membraani ja muude tihendite enneaegse hävinemiseni. Teenindusse jõudmiseks on vastuvõetav, kui täita süsteem ilma lisanditeta mootoriõliga.
Suspensiooni hüdroaku asendamine
Soovitav on osad asendada komplektina. Tööde sammude järjestus oleneb auto konstruktsioonist ja vedrustussüsteemis kasutatavate akude arvust. Iseseisva asendamise planeerimisel peate tutvuma sõiduki tehnilises dokumentatsioonis välja toodud protseduuri juhistega.
Üldiselt on osade eemaldamine ja paigaldamine lihtne. Kõik, mida peate tegema, on süsteemi rõhu vähendamine, nende keeramiseks kasutage toru mutrivõtit, siis paigaldage uued.
Mõnes autos tuleb hüdroakude vahetamiseks eemaldada alusraam. Sellisel juhul on uute osade paigaldamine kõige parem usaldada autoteeninduse professionaalidele.