
Küünlajuhtmed — auto
Süütejuhtmed —
Süütejuhtmed: kasulik informatsioon
Süüteküünlad ja süütepool on ühendatud süüde kaabel. Süütepool pinge jõuab 30 000 volti, nii süüteküünal traat paikneb ligipääsmatuks koht inimesi. Tagatis tuleb järgida kõigis tingimustes. Süüte kaabel peab taluma suur temperatuuri kestab kuni mehaanilisi koormusi. Kõik see kinnitab ISO sertifikaati. Väga oluline punkt on süütesüsteemiga pinge sõltub raadiohäirete kõrvaldamiseks. Mis süsteemi kasutamine sõltub auto marki.
Varuosa valides pöörake tähelepanu tootja tehniliste omadustega. Halvimal juhul vigane süüte kaabel ei põhjusta kahjustusi, parimal juhul, mida see näidatakse rikkeid. Lihtsaim viis läbi on asendada originaal kaabli konkreetse auto mudel. Asendamine on võimalik ainult siis, kui süüde kaabel koosneb eraldi osadest. Auto omanik ei saa asendada süüte kaabel nagu ta vajab erilist tangid terminalide ühendada kaabli otsad.
Kui probleem on süüde kaabel, on võimalik määrata kindlaks pinge mõõtmise teel. Kõike seda peate tegema spetsialistid. Asendada süüte kaabli peate ka eestikeelne voltmeeter. See ei ole raske asendada kaabel uuega. Kas vajate McPherson-tüüpi, pöördenäituri, piduriklotsid või piduri kingad, ajastus turvavöö, piduri pidurdusjõukontroll, tie rod, gear wheel või teisi varuosa? Meie e-poe leiad sa vajad varuosa.
Kuidas tuvastada süütejuhtmete rikkeid?
Komponendi kontrollimiseks alustage visuaalse ülevaatusega. Kontrollige juhtmete isolatsiooni (välja lülitatud süütega). Liigenditel ja paindunud juhtmetel ei tohiks kahjustusi olla (pragusid, kõrvetusjälgi või aukusid).
Seejärel veenduge, et süütepooli ja traadiotsa vahel puuduks rooste.
Kui kahjustusi ei ole leitud määrake kindlaks takistuse aste. Selleks kasutage multimeetrit. Ühendage mõõteseadme elektroodid mõlemasse traadi otsa. Normaalne takistus on 3,5-10 kilooomi. Kui sama komplekti juhtmete takistus ületab 4 kilooomi tuleb traadid välja vahetada.
Järgmisena kontrollige süütejuhtmete toimimist käivitades mootor. Olge ettevaatlik, sest süütejuhtmeid kõrgepinge all. Kui kuulete klikke või esineb sädemeid tuleb süütejuhtmed asendada. Süütejuhtmeid tuleb diagnoosida mitte vähem kui kord 3 kuu jooksul.
Võite märgata, et süütejuhtmed nõuavad diagnostikat, kui ilmnevad järgmised sümptomid:
- ebastabiilne mootoritöö ja tõrked tühikäigul
- süüte puudumine;
- mootor jätab kõrgetel pööretel takte vahele;
- mootori tõrkumine;
- suurenenud kütusekulu;
- elektrooniliste seadmete rikked;
- raadiohäired;
- süüteprobleemid;
- mootori kontrolltule aktiveerimine armatuurlaual;
- kõrge CO2 sisaldus heitgaasis.
Süütejuhtmete rikete põhjused
Kontaktide oksüdatsiooni on tingitud niiskusest. Selle esineb kaitsekorgi tihenduse kadumisel töötamise ajal või selle paigaldamise käigus.
Elektriahela lahti ühendumine on põhjustatud süütesüsteemi elementide vahelisest ebakindlast ühendusest või on juht tuuma kahjustustest. See võib aset leida ka süütejuhtmete lahti võtmiseks.Kahjustatud punkt läheb sädemee tõttu kuumaks, mille tulemuseks on tuuma ja metallkontaktide läbi põlemine.
Elektrivoolu lekke põhjuseks võib olla kahjustatud isolatsioon või süütejuhtme kaitsekork. Isolatsioonimaterjali kvaliteet on väga oluline, sest komponendi kasutusiga oleneb suuresti sellest. Isegi pragude teket võib nõrga voolu põhjuseks pidada. Isolatsioonikihi saab kahjustada tänu kõrgetele või madalatele temperatuuridele ja kemikaalidele. Mõnikord kulub süütejuhtme kate tänu pidevale kontaktile mõne komponendiga.
Süütejuhtmete asendamine
Kahjustatud süütejuhtmeid saab ainult asendada. Süütejuhtmeid asendatakse väljalülitatud süüte ja maha jahtunud mootoriga. Uute juhtmete paigaldamise ajal tuleb jälgida täpset juhtmete paigaldamise järjekorda. Seega on parimaks tavaks juhtmete ükshaaval lahti ja kokku ühendamine.