
Väljalaskesüsteem eest sõiduk
Kuidas tuvastada väljalaskesüsteemi rikkeid?
Soovitame alustada akustilise analüüsiga, see tähendab, et peaksite tähelepanelikult kuulama helisid, mis tulevad töötavast mootorist ja väljalaskesüsteemist. Normiks on keskmise tugevusega sujuv heli, täielik kõrvaliste helide puudumine (koputused, vilinad, paugud). Järgmine samm on visuaalse ülevaatuse läbiviimine. Kui see tulemusi ei anna, soovitame teil pöörduda eksperdi poole, kes teostab kompuuter-diagnostika või siis sama teenust pakkuvasse autoteenindusse.
Võite märgata, et väljalaskesüsteem nõuab diagnostikat järgmiste märkide ilmnemisel:
- heitgaaside tagasilöök väljalaskesüsteemi;
- pidev jõüülekande ülekuumenemine;
- mootori tööjõu vähenemine;
- kummalise lõhna ilmumine salongi;
- kõrvalised helid liikumise ajal;
- mootori helide suurenemine.
Väljalaskesüsteemi rikete põhjused
Üks levinumaid põhjuseid, mis viib väljalaskesüsteemi elementide purunemiseni on summuti ja katalüsaatori mehaanilised kahjustused. Tavaliselt tekivad need üle takistuste sõites, lenduvatest kividest või kokkupuutest teiste objektidega liikumise ajal ja avarii tagajärjel. Sõidukid, mida kasutatakse maastikul või halva kvaliteediga teekattel on suure riskiga. Sulanud soolad kahjustavad samuti väljalaskesüsteemi komponente.
Tänu nende asukohale on summuti ja katalüsaator ja nende komponendid niiskuse mõjule rohkem avatud. Sellepärast põhjustavad sõiduki hoidmistingimustele mitte tähelepanu pööramine ja auto kasutamine niiskes kliimas enim just nende komponentide korrosiooni. Loikudest läbi sõitmine võib samuti negatiivselt mõjuda: järsk temperatuuri muutumine viib katalüüsmuunduri sisendi hävimiseni.
Teiste süsteemide ja üksuste rikked võivad viia väljalaskesüsteemi riketeni. Näiteks tõrked, mis tulenevad ajastus süsteemi ebakorrektsest toimimisest või valesti toimivast hapnikuandurist võivad viia olukorrani, kus kütus ei põle mootori põlemiskambrites, vaid katalüsaatoris, millesse see tagasi voolab. Madala kvaliteediga kütuse kasutamine (näiteks metalli lisanditega) või õli põletamine mootori töötamise ajal aitab kaasa katalüsaatori saastumisele.
Vahel viib kehva kvaliteediga komponentide paigaldamine enneaegse väljalaskesüsteemi komponentide kulumiseni.
Väljalaskesüsteemi parandamine ja asendamine
Soovitame parandada väljalaskesüsteemi ainult selleks spetsialiseerunud teeninduses. Kuigi on mõned tööd, mida saate ise teha, selleks on teil vaja keevitusmasinat. Asendamist vajav osa lõigatakse välja ja uus keevitatakse selle asemele. Tuletame teile meelde, et väljalaskesüsteemi katalüüsmuundur sisaldab äärmiselt ohtlikke aineid, mis on inimese tervisele kahjulikud. Katalüsaator tuleks välja vahetada iga 120 tuhande kilomeetri läbimisel.