Amordi tugilaager — auto
Amordi tugilaager —
Amordi tugilaager: kasulik informatsioon
Amortide laager ühendab siiber amortide auto kere. Kui auto otseühendust keha siiber amortide ei ole võimalik pöörlema ja muutus nurk, kuid see on võimalik tänu laager. Reeglina amortide laagrid on paigaldatud ainult eesmise telje. Tagumise telje tõukejõu laagrid on piisavalt. Kujundatud mõned sõidukid on varustatud täiendava vibratsiooni imendumise süsteem. Sagedamini kasutatavad materjalid on metalli ja kummi. Kui amortide laager on kulunud, see tuleb asendada. See ebaõnnestuda, õnnetusjuhtumi tagajärjel. Kriuksuma rooli keeramisel näitab umbes vigane laager. Kuna amortide laager pakub mugavust ja turvalisust, ei viivitaks remondiks.
Remont peaks toimuma auto remonditöökoda. Esiteks rattad eemaldada. Seejärel keerake siiber amortide laager on peal. Ei ole raske teha, kuid nõuab kogemusi ja spetsiaalseid tööriistu. Vanemad autod ebaõnnestuda amortide laagrite kulumise tõttu, kuid sagedamini juhtub tõttu mehaaniline löök. Paljud autojuhid on hirmul, imelik müra, mis tekib siis, kui keerates rool. Reeglina nad kiirus nii teeninduskeskuses. Erandlikel asjaoludel vigane laager turvalisuse ohuna. Oma poodi saab tellida siiber toed, ratta laager, akna tõstukid, tahavaatepeeglid, piduri kettad, nukkvõlli ja paljud teised. Teil tuleks kindlasti pilk meie laia valikut.
Kuidas tuvastada amortisaatori tugiposti kinnituste defekte?
Amortisaatori tugiposti kinnituste esmase diagnostika saab teostada iseseisvalt. Selleks proovige autot kapotile toetades raputada. Rikete korral on tunda komponendi lõtku. Peale selle on vaja analüüsida ka tugiposte. Enne seda pöörake tähelepanu komponendi kummist osadele, kui need on kahjustatud tuleb tugipost asendada.
Võite märgata, et amortisaatori tugipostid vajavad diagnostikat kui ilmnevad järgmised sümptomid:
- liikumisel on kuulda koputusi või kriginat (kuigi see võib viidata ka näiteks amortisaatori puksi kulumisele);
- sõiduki vähenenud juhitavus;
- tuntav vibratsioon liikumise ajal;
- rooli keeramisel on kuulda krigisemist;
- amortisaatori ja kere vahelise ühenduse nõrgenemine.
Kui avastate mõne sellistest sümptomitest tuleb täpsema info saamiseks konsulteerida autoteeninduse spetsialistiga, et teostada kõigi kereosade diagnostika selleks ettenähtud stendil. Sarnased sümptomeid võivad kaasneda ka teiste osade talitlusvigade korral, näiteks amortisaatori pukside. Rutiinne kontroll on soovitatav iga 1,5-2 aasta möödumisel.
Amortisaatori tugipostide defektide põhjused
Enneaegset tugiposti purunemist võivad põhjustada selle saastumine, korrosioon ning selle komponendi madal kvaliteet. Komponendi tööea vähenemisele aitavad kaasa ka sõidukiga madala kvaliteediga teekattel sõitmine, temperatuuri kõikumine ning sagedane suurel kiirusel sõitmine. Need tegurid mõjutavad tugiposti kummist osa seisukorda nagu ka tugilaagrit ja kinnitusvahendeid.
Suspensiooni tugiposti asendamine
Tugipostide defektide ilmnemisel soovitatakse see õigeaegselt asendada. Vastasel juhul toob see endaga amortisaatori purunemise, mis nõuab peagi kulukat remonti.
Komponent nõuab asendamist, kui kummielemendid on kulunud või rull-kuullaager on kulunud. Amortisaatori tugiposti hooldamiseks on kõige mugavam kasutada remondikomplekti. See võib sisaldada:
- tugiposti kummist osa;
- laagrit;
- tolmukatet;
- õlitihendit;
- kruvisid;
- mutreid;
- amortisaatori puksi.
Komponendi asendamine sisaldab tavaliselt järgmisi etappe:
- Keerake lahti amortisaatori ülemine varras.
- Lõdvendage rattapolte.
- Tõstke auto tungrauaga üles ja fikseerige see täiendava toega
- Eemaldage ratas.
- Demonteerige amortisaatori tugipost.
- Vajutage tugiposti vedru spetsiaalse pressiga.
- Demonteerige defektne laager.
- Puhastage pesa mustusest, vajadusel eemaldage korrosioon.
- Paigaldage uus osa.
- Ilma vedru pressi eemaldamata võtke tugipost ja pange see paika.
- Suruge varras tugiposti auku.
- Keerake kinnitusmutrid pöördemomentvõtme abil kinni.
- Eemaldage vedru press tugiposti küljest.
- Laske auto tagasi alla.
Pange tähele, et suspensiooni tugiposti iseseisev asendamine on võimalik ainult siis, kui teil on taoliste töödega eelnevaid kogemusi. Tuleb meeles pidada, et tööde teostamise järjekord kord võib erinev olla, olenevalt sellest, kas asendate esimest või tagumist suspensiooni tugiposti, samuti oleneb see auto mudelis.Sellepärast tuleks enne tööle asumist kindlasti sõiduki tehnilist dokumentatsiooni uurida.