Vedrutaldrik — auto
Vedrutaldrik —
Vedrutaldrik: kasulik informatsioon
Kuidas tuvastada vedru vahetüki defekte?
Selleks, et hinnata vedrustuse amordi vahetüki seisukorda tuleb seda visuaalselt kontrollida. Kui näete mõrasid, murdumisi, purunemist või selle osa kooldumist, tuleb see asendada.
Võite tuvastada, et vedrustuse vedru vahetükki tuleb kontrollida järgmiste märkide ilmnemisel:
- vedrustuse moondumine;
- vähenenud mugavus;
- maanduse kliirensi langus;
- sõiduki põhja alt kostuvad maastikul sõites sageli;
- ebaühtlane rehvi kulumine.
Vedrustuse vedru vahetüki defektide põhjused
Osa töötab suure koormuse all ja selle kasutusiga on piiratud. Keskmiselt on soovitav see asendada kord aastas. Polüuretaanist ja kummist vahetükid kuluvad tavaliselt kiiremini, kui metallist ja plastikust vahetükid, kuid need summutavad vibratsiooni paremini ja maksavad vähem.
Vahetükkide enneaegne kulumine võib olla seotud sõiduvahendi ebasoodsate kasutamise ja hoiustamise tingimustega. Temperatuurimuutused, otsene päikesevalgus, mustus, niiskus ja teelt kanduvad kemikaalid on materjalile, millest vahetükk on valmistatud, eriti laastava mõjuga. Sagedane madala kvaliteediga teedel sõitmine, agressiivne sõidustiil ning pidevalt koormatud pagasiruum avaldab sellele osadele suurt koormust, sellepärast need enneaegselt purunevadki.
Mõnikord ei saa vahetükid efektiivselt oma funktsioone täita ainult seetõttu, et need ei vasta sõiduki tehnilistele nõuetele, näiteks ei vedru konstruktsioonide eripäradele või sõiduki kaalule.
Madala kvaliteediga komponendid on enneaegsele kulumiseke eriti altid. Nende kasutamine on ohtlik ka seetõttu, et võib põhjustada vedrude purunemist.
Vedru vahetükkide asendamine
Enamikul juhtudel on teil vahetükkide asendamiseks vaja spetsiaalset eemaldajat, et suruda vedrud kokku. Kui teil seda pole, pöörduge abi saamiseks autoteenindusse, sest vedru kokku surumine improviseeritud vahenditega on väga ohtlik. Kui teil on olemas sobivad seadmed ja oskused, võite uued vahetükid ise paigaldada. Selleks, et asendada esimeste vedrude vahetükke on teil vaja:
- Auto tungrauaga üles tõsta.
- Ratas eemaldada.
- Keerata lahti amortisaatori tugiposti kinnitusmutrid.
- Ühendada stabilisaatorivarras kere raami ja hoova küljest lahti.
- Eemaldada ülemise hoova naastu hoidepolt.
- Suruda vedru kokku, eemaldades samal ajal stabilisaatoriühenduse naast.
- Keerata lahti mutter, mis kinnitab amortisaatori tugiposti alumisse hooba ja polt välja tõmmata.
- Demonteerida tugipost.
- Keerata lahti klambri kinnitusvahendid.
- Eemaldada defektne vahetükk ja paigaldada selle asemele uus.
- Panna seade uuesti kokku vastupidises järjekorras.
Tagumise vedrustuse vahetüki vahetamise protseduur võib osutuda keerulisemaks, sest selle, tugikonstruktsioonile juurdepääsemiseks tuleb sageli eemaldada tagauksed, samuti pakiruumi polsterdus ja katted.
Sisepoole pöörduvate vedrude vahetükid saab paigaldada ilma tugiposti lahti võtmata: selleks peate eemaldama ratta ja vedru pinge alt vabastama.
Vahetükkide paigaldusprotseduur oleneb auto konstruktsioonist ja selle disainist. Sellepärast tuleb enne osade vahetamise alustamist lugeda sõiduki tootjapoolseid soovitusi.