Veepump — auto
Veepump —
Veepump: kasulik informatsioon
Kuidas tuvastada täiendava veepumba rikkeid?
Komponendi diagnostika algab selle kontrollimisest. Vedeliku plekid osa pinna annavad märku korpuse või tihendi terviklikkuse purunemisest.
Järgmisena käivitage mootor, lülitage sisse kütteseade ja seadistage see maksimaalsele temperatuurile ning kuulake, kas pump töötab. Kui see ei lülitu sisse, kasutage toitekaabli töötamise kontrollimiseks multimeetrit või testlampi.
Põhjalikumaks kontrollimiseks tuleb pump lahti võtta. Metallosade korrosioon näitab, et komponent vajab asendamist.
Võite tuvastada, et täiendav veepump vajab kontrollimist järgmiste sümptomite ilmnemisel:
- täiendav kütteseade lülitub välja enneaegselt;
- mootor ei soojene tühikäigul nii hästi üles (diiselmootoriga seadmete puhul);
- kui kütteseade on sisse lülitatud, on salongis liiga madal temperatuur;
- pardakompuuter annab märku veast;
- mootor kuumeneb sageli üles;
- jahutusvedeliku tase on vähenenud.
Täiendava veepumba rikete põhjused
Kõige levinum pumba rike on elektrimootori kontaktharjaste kulumine. Lõpuks kuluvad need ära ning kui komponendi mootorile toidet tarnitakse see ei aktiveeru. Tavaliselt tekib harjade asendamise vajadus pärast 100 000 läbimist.
Komponendi kokkupuude niiskuse ja mustusega võib põhjustada korpuse korrosiooni ja kontaktide oksüdeerumist. Peale selle võib pumba võll roostetada, kui autot pikema aja jooksul ei kasutata. Võlli kinnikiilumine võib tuleneda ka välisõhu sisenemisest tiiviku labade vahele.
Jahutusvedeliku lekked tühjendusava juurest või pumba paigalduskohast on tavaliselt tihendi kulumise tulemus. Enneaegne tihendi hävinemine võib tekkida saastunud vedeliku kasutamise tõttu või pumba sisselülitamisel selle puudumisel. Sobimatu vedeliku kasutamine või erineva koostisega vedelike segamine on üksuse komponentide jaoks ohtlik. Lisaks selle võib antifriisi asendusintervallide eiramine viia pumbaliinide ummistumiseni.
Kui komponent töötab pidevalt suurel koormusega on selle lüliti mähise lühise tekkimise oht oluliselt kõrgem.
Täiendava veepumba remont ja asendamine
Üldiselt ei ole täiendava jahutusvedeliku retsirkulatsioonipumba parandamine otstarbekas, kuid mõnikord on probleem lahendatav harjaste asendamise või selle osade puhastamisega.
Osade eemaldamise ja paigaldamise protseduurid ei tekita tavaliselt mingeid raskusi. Enne asendamise alustamist tuleb jahutussüsteemi vedelik eemaldada. Pärast seda vabastage klambrid, eemaldage ühendustest pumba voolikud ning tõmmake välja juhtmestiku pistik. Peate puhastama pumba paigalduskoha mustusest ja korrosioonist, pärast mida asendage tihend ja paigaldage uus pump. Järgmisena võite ühendada voolikud ja juhtmestiku pistiku ning täita jahutussüsteemi antifriisiga.
Osa töökindluse kontrollimiseks käivitage mootor, soojendage see üles ning siis lülitage sisse abipump. Kui komponent on töökorras ja ühendatud korrektselt, kuulete iseloomulikku suminat.