Tagasi
Riik
Tagasi
Minu sõidukid
-
Leia oma autole varuosad
Kuidas tuvastada tühikäigu regulaatori rikkeid?
Komponentide töötamise kontrollimiseks vajate multimeetrit. Esmalt veenduge, et klapi toiteahelas poleks lühist. Selleks seadke mõõteriist voolumõõturi režiimile, ühendage selle miinusjuhe mootori korpuse negatiivse klemmiga ja positiivne juhe - vastavate klapi klemmidega, mis on tavaliselt tähistatud sümbolitega A ja D. Kui pinget pole, kontrollige ahela järjepidevust ja mootori juhtaju töötamist.
Seejärel seadke mõõteriist oommeetri režiimile ja mõõtke takistust A ja B klapiterminalide vahel, seejärel - C ja D vahel. See peaks olema 40-80 oomi. Peale seda ühendage multimeeter sondid paaridena terminalidesse A ja C, B ja D. Kui klapp on heas korras, näitab mõõtur avatud vooluringi.
Võite tuvastada, et tühikäigu regulaatorile tuleb teostada diagnostika, kui esinevad järgmised sümptomid:
Tühikäigu regulaatori rikete põhjused
Kõige sagedasem tühikäigu regulaatori tõrge on sisemiste juhtmete purunemine. Tavaliselt tuleneb see niiskuse ja mustuse mõjust komponentidele. Klapi kontaktid võivad oksüdeeruda, see takistab elektrisignaali katkematut liikumist. Mustuse kogunemine ning süsiniku ja õlijääkide moodustumine põhjustavad koonusja nõela kinnikiilumist, mille tõttu ei saa klappi enam mööda drosselklappi õhuvarustust reguleerida. Kui teil esineb sellist probleemi sageli, kontrollige õlitaset, ventiili varre tihendeid ja veenduge, et karteri ventilatsiooniliin poleks ummistunud.
Mõnedel juhtudel on regulaatori ebakorrektne töötamine või täielik purunemine põhjustatud ebausaldusväärsetest juhtmepistikute kinnitustest, mis asuvad komponendi korpuses või toiteahela lühisest.
Mõnikord võivad koonusja nõela või selle ajamite osad ära kuluda. Sellisel juhul tuleb klapp asendada.
Tühikäigu regulaatori remont
Tühikäigu regulaatorit saab remontida ainult siis, kui selle rike tekib saastumise tagajärjel. Selleks tuleb osa autost eemaldada ja spetsiaalse vahendi ja kuiva, pehme lapiga hoolikalt ära puhastada. Kui saastumine on liiga ulatuslik, kontrollige kindlasti ka drosseli agregaadi sisemist pinda: tõenäoliselt vajab ka see puhastamist.
Tühikäigu regulaatori vahetamine
Saate selle osa kergesti asendada. Selleks järgige järgmist protseduuri: