
Auto Armatuurlaud
Armatuurlaud —
Armatuurlaud: kasulik informatsioon
Kuidas tuvastada armatuurlaua instrumentide ja näidikute rikkeid?
Armatuurlaua instrumentide ja näidikute inspekteerimine peaks toimuma iga auto tehnilise ülevaatuse käigus. Esmalt kontrollige, kas spidomeetri, tahhomeetri ja termomeetri indikaatornõelad ning indikaatortuled reageerivad süüte sisse- ja väljalülitamisele. Kui need jäävad kinni või tuled ei sütti, kui võtme vastavasse positsiooni keerate, kontrollige ega vajutatava lüliti kaitselüliti pole sisse lülitatud. Kui jahutusvedeliku temperatuuri ja õlitaseme mõõteriistade indikaatornõelad kalduvad vasakpoolsesse lõppasendisse ja kütuse taseme oma- paremasse lõppasendisse, tuleb kontrollida kontakti elektrijuhtmete ja andurite pistikute ning indikaatorite vahel: see on tõenäoliselt kadunud.
Seadmete soorituse kontrollimiseks kasutage sobivat varustust. Näiteks mõõtke jahutusvedeliku temperatuuri tööstusliku elavhõbeda termomeetriga ja õlirõhku - manomeetriga, mis on ühendatud määrdeaine süsteemiga. Võrrelge saadud väärtusi juhtpaneeli indikaatorite väärtustega. Kütuse taseme indikaatori töötamist saab kontrollida täites paaku astmelise konteineri abil.
Võite tuvastada, et armatuurlaua instrumendid ja näidikut nõuavad diagnostikat järgmiste sümptomite ilmnemisel:
- indikaatornõela teravad võnkes;
- põlemislõhn salongis;
- suitsu tulemine armatuurlaua alt;
- vale näidikute näidud;
- indikaatornõela kinni kiilumine äärmuslikus asendis;
- spidomeetri, tahhomeetri ja odomeetri mitte töötamine vajutades sõidu ajal gaasipedaali.
Armatuurlaua instrumentide ja indikaatorite rikete põhjused
Enamik armatuurlaua ja indikaatorite rikkeid tulenevad lühistest. Sageli põhjustab seda komponentide madal kvaliteet, vale paigaldamine ja komponentide parameetrite sõiduki tehnilistele spetsifikatsioonidele mittevastavus. Lahti tulnud pistikud võivad põhjustada ka lühise, mille tulemusena võivad need sulada või murda.
Niiskusel on instrumentidele ja indikaatoritele laastav mõju, sest see põhjustab kontaktide oksüdeerumist. Seepärast on oluline jälgida tuuleklaasi kummitihendite seisukorda: sageli on nende kulumine see, mis põhjustab vee sissetungimise instrumendipaneeli.
Näidikute pinnal olevad praod ja kriimustused, samuti teised mehhaanilised kahjustused tulenevad sageli auto ebakorrektsest kasutamisest, kuid võivad tuleneda ka liiklusõnnetusest.
Instrumendi paneeli hilinenud tolmust puhastamine ja salongifiltri ummistumine võivad viia indikaatorite saastumiseni. Selle tagajärg on indikaatornõelade kinni kiilumine.
Armatuurlaua instrumentide ja näidikute remont
Auto armatuurlauaga instrumentide ja näidikute parandamine seisneb lühise põhjuste kõrvaldamises ja saastunud elementide mustusest puhastamises. Purunenud juhtmed, läbipõlenud lambid ja kaitsmed asendatakse uutega. Seda kõike saate teostada iseseisvalt kasutades auto manuaali.
Mõnedel juhtudel tuleb armatuurpaneeli töötamise taastamiseks paigaldada uued, korrektselt funktsioneerivad ülekande mootorid ja kontakte joota. Sellisel juhul vajate professionaalset abi.
Armatuurlaua instrumentide ja näidikute vahetamine
Saate asendada armatuurlaua instrumendid ja indikaatorid iseseisvalt. Selle jaoks järgige järgmisi samme:
- Keerake lahti seadmepaneeli kinnituspoldid.
- Kasutades lapiku ostaga kruvikeerajat tõmmake tihend välja ja vabastage klambrid.
- Tõmmake instrumentaalpaneel oma kinnituskohast nii kaugele kui võimalik.
- Ühendage lahti juhtmestiku pistikud vajutades nende vabastusnuppudele.
- Eemaldage instrumendipaneel ja paigaldage selle asemele uus, kokkupanemiseks teostage sammud vastupidises järjekorras.
See protseduur on üldistatud ja võib olenevalt automargist ja mudelist ning armatuurlaua konstruktsioonist erineda. Mõnel juhul peate eemaldama rooli ja turvapadja. Sellisel puhul parem uued instrumendid paigaldada autoteeninduses.