Tagasi
Riik
Tagasi
Minu sõidukid
-
Leia oma autole varuosad
Kuidas tuvastada esitulede lüliti rikkeid?
Seda osa tuleb diagnoosida multimeetriga. Seadme ja kontaktide õigesti ühendamiseks ning nominaalse klemmide vahelise pinge ja takistuse teadmiseks peaksite kontrollima auto tehnilist manuaali, sest komponentide disain ja nende tööpõhimõte võivad olenevalt mudelist erineda. Kui teil pole multimeetrit, võite kasutada testlampi. Kui teatud kolvipositsioonis saadud tulemused erinevad manuaalis väljatoodud väärtustest või katselamp ei käivitu või see on pidevalt sisse lülitatud, tuleb komponent välja vahetada.
Võite tuvastada, et esitulede lülitit vajab kontrollimist järgmiste märkide ilmnemisel:
Esitulede lüliti rikete põhjused
Kõige levinum lüliti rike on selle kontaktide läbipõlemine. Tavaliselt on tingitud ekstreemse temperatuuri tõusu tagajärjel ning tänu lõtvunud pistikutele, pingelangusele ringluses või lühisele. Tavaliselt kaasneb sellega korpuse sulamine ja ebatavaliste lõhnade tekkimine.
Elektrilise signaali läbipääsu takistab ka kontaktide oksüdatsioon, mis ilmneb niiskuse ja mustuse mõju tõttu. Kontaktide vaheline ühendus plokis võib kahjustatud saada ka liugurite ja lülitushoova suure kulumise tõttu. Sarnased efektid on põhjustatud vedru mehhanismi või liikuva kontakti mehhaanilistest kahjustustest.
Komponendi korpuse või selle kinnituste defektid on tavaliselt põhjustatud liigse jõu rakendamisest paigaldamise ajal. Korpuse tiheduse kadumine on ohtlik, sest see viib niiskuse ja mustuse sissepääsemise ja sellega kaasnevate tagajärgedeni.
Mõnikord on vaja asendada ka töötav lüliti. Tavaliselt toimub see, kui lüliti hoova piktogrammid kuluvad ära ning juht peab vastavaid seadmeid niiöelda pimedalt sisse lülitama.
Esitulede lüliti asendamine
Esitulede lüliti saate hõlpsasti ise asendada. Selleks järgige allpool välja toodud protseduuri.