
Auto Sidur radiaatoriventilaator
Sidur radiaatoriventilaator —
Sidur radiaatoriventilaator: kasulik informatsioon
Kuidas tuvastada radiaatoriventilaatori siduri defekte?
Selleks, et kontrollida radiaatoriventilaatori siduri töötamist, tuleb ventilaatorit käsitsi pöörata, samal ajal peab mootor olema välja lülitatud. Inertsi tõttu peaks see tegema ainult paar pööret. Kui ventilaator peatub kohe pärast selle vabastamist või jätkab pöörlemist pikemalt on termosidur defektne.
Järgmisena käivitage mootor, kuid ainult minutiks. Korralikult töötava siduriga saate liikuvat ventilaatorit kergesti kokku rullitud ajalehega peatada. Lülitage mootor välja ja proovige uuesti ventilaatorit pöörata. Inertsi mõjul tehtavate pöörete arv peaks suurenema.
Soojendage mootor üles. Kui saate endiselt ventilaatori ajalehega peatada on ventilaatori termosidur purunenud.
Demonteeritud osa saab kontrollida järgmiselt. Komponenti tuleks kuumaõhupuhur kuumutada või näiteks kuuma vette panna. Kuumutatud termosidur ei tohiks vabalt pöörelda. Vastasel korral peate selle parandama või asendama.
Võite tuvastada, et radiaatoriventilaatori sidurit tuleb kontrollida järgmiste sümptomite ilmnemisel:
- ebanormaalsete helide kostumine soojendatud mootoriga;
- ventilaatori sumisemine madala ümbritseva temperatuuri korral või külma mootoriga;
- mootori ülekuumenemine liiklusummikute ajal;
- rasvased laigud komponentide pinnal;
- mootori töötamisel kõrgetel pööretel, on ventilaatori kiirus liiga madal.
Radiaatoriventilaatori siduri rikete põhjused
Komponendi rikked on enamasti põhjustatud töövedeliku lekkimise või osade sooritusomaduste muutumise tõttu. Viimase põhjuseks on tihenduskomponentide kulumine, korpuse tiheduse kadumine ning mustuse ja niiskuse sisenemine komponenti. Kogunenud saaste mõjutab mitte ainult õli omadusi, vaid põhjustab ka ventilaatori termosiduri sisekanalite ummistumist.
Sageli on seadme rikke põhjuseks kulunud laager. Suurenenud sfääriliste rööbaste kaugus võib põhjustada tiiviku mõranemist ja radiaatori lagunemist. Selleks, et ennetada laagri enneaegset purunemist tuleks siduri pind mustusest puhtana hoida ning paigaldamiseks tuleks kasutada ainult selleks ettenähtud spetsiaalseid tööriistu, mitte improviseeritud vahendeid.
Tänu oma asukohale on radiaatoriventilaatori sidur avatud mehaanilistele vigastustele, sest peamine jõu mõju avaldub selle korpusele.
Radiaatoriventilaatori siduri remont
Komponentide parandamine sisaldab tavaliselt laagri asendamist. Selleks demonteerige sidur, defektsete laagrite eemaldamiseks kasutage spetsiaalseid tööriistu, viimasena paigaldage uus laager.
Mõnedel automudelitel on sidurid, mille disain võimaldab seda uuesti täita. Selleks, et täita sidurit uue õliga tuleb esmalt eemaldada vedru, mille all täiteava tavaliselt asub ning on ühendatud seadmesse. Seade tuleb eemaldada ettevaatlikult ning sobiv kogus õli, mis on tavaliselt 15-40 ml tuleks süstla abil korpusesse süstida. Protseduuri ajal peaks sidur olema horisontaalses asendis.
radiaatoriventilaatori siduri asendamine
Võite asendada komponendi ise. Selleks peate teostama järgmist:
- Avage kapott ja vabastage ventilaatori korpuse kinnitusdetailid.
- Keerake lahti seadme kinnituspoldid ja eemaldage need.
- Keerake kaitsekatet 180 ° päripäeva.
- Demonteerige ventilaatori termosidur sobiva läbimõõduga mutrivõtmega.
- Paigaldage uus osa teostades sammud vastupidises järjekorras.