
Auto Generaatori pingeregulaator
Generaatori pingeregulaator —
Generaatori pingeregulaator: kasulik informatsioon
Kuidas tuvastada generaatori pingeregulaatori rikkeid?
Komponenti tuleks diagnoosiga iga 5500-8500 kilomeetri läbimisel või sõiduki kasutushooaja vahetumisel. Regulaatori töökindlust saab kontrollida voltmeetri abil. Selleks ühendage seade aku klemmidega ja mõõtke pinget välja lülitatud mootoriga: see peaks olema umbes 12-12.8V. Siis tuleb teil mootor käivitada: kui multimeetri näidud on vahemikus 13,2-14 V, on komponent heas korras. Järgmisena suurendage pöördeid. Mõõdetav pinge peaks samuti kasvama, kuid mitte üle 14,8 V.
Autost eemaldatud regulaatorit kontrollitakse teistmoodi. Selleks on teil vaja voltmeetrit, 12-voldist lambipirni, toitemoodulit või reguleeritava elektrivooluga laadijat, paari juhet ja akut. Aku tuleks ühendada laadijaga ja lambipirn akuga, pirni ühendage juhtme abil vastavate pingeregulaatori klemmidega. Kui voltmeeter pole laadijasse integreeritud on see ühendatud akuga. Kui voolumooduli või laadija sisse lülitamist peab lamp põlema ja pinge tõstmisel kuni 14,5 V (mõnedel autodel 14,8 V) peaks see kustuma. Kui sellise näidu saavutamisel valgus ei kustu, tuleb pingeregulaator välja vahetada.
Võite tuvastada, et generaatoripingeregulaator vajab diagnostikat järgmiste sümptomite esinemisel:
- valge tolm aku korpuses või auto kerel pingeregulaatori juures;
- raskendatud mootori käivitamine;
- liiga kõrge laadimisväärtus 4-6 tunnise pideva sõidu järel;
- auto valgustussüsteemi lambipirnid põlevad sageli läbi.
Pingeregulaatori rikete põhjused
Pingeregulaatori kõige sagedasem rike on transistori läbipõlemine. Tavaliselt on selle põhjuseks kas vahelduv lühis generaatori staatori või rootori mähises või dioodsilla ebakorrektne kasutamine Kui osa puruneb liiga tihti võiv tekkida vajadus generaatorit remontida või isegi asendada. Sageli põleb regulaatori läbi tänu selle madalale kvaliteedile või sellepärast, et see ei vasta sõiduki tehnilistele nõuetele, lisaks ka valikuliste elektriseadmete paigaldamisele, näiteks soojendusega uste käepidemete.
Regulaatori kontaktid võivad oksüdeerida kokkupuutest niiskuse ja mustusega, mis takistab signaalil elektriahela läbimist. Mõningatel juhtudel saab probleemi lahendada mustuse ja korrosiooni eemaldamisega ning kaablite usaldusväärsema kinnitamisega. Harja mehhanismiga regulaatorites võib harjaste kulumise tõttu tekkida kontakti puudumine.
Regulaatori töötamist võib kahjustada ka südamiku ja armatuuri vahelise vahemaa muutumine või armatuurvedru vähenemine. Vahel põhjustab osa rikkeid ka regulaatori vale reguleerimine.
Generaatori pingeregulaatori asendamine
Regulaatorit saab asendada nii autoteeninduses kui ka iseseisvalt. Paljude sõidukite puhul eeldab see generaatorit eemaldamist. Protseduur on järgmine:
- Eemaldage aku miinusklemm.
- Vabastage generaatori ülemised kinnitusvahendid, liigutage seda pisut kõrvale ja eemaldage rihm võllilt.
- Keerake agregaadi eemaldamiseks alumised ja ülemised poldid täielikult lahti.
- Pärast klambrite vabastamist eemaldage generaatori tagumine kaitse.
- Tõmmake välja juhtmete pistik, mis ühendab regulaatorit ja dioodisilda.
- Keerake kontaktbloki küljest lahti tagumine mutter, siis keerake lahti regulaatori kinnitusdetailid.
- Eemaldage defektne osa ja paigaldage uus.
See protseduuri kirjeldus on üldine ning võib olenevalt sõiduki brändist ja mudelist erineda. Detailsemad juhised leiate auto tehnilisest dokumentatsioonist.