
Tulekauguse reguleerimine — auto
Tulekauguse reguleerimine —
Tulekauguse reguleerimine: kasulik informatsioon
Kuidas tuvastada tulede reguleerimise samm-mootori rikkeid?
Esitulede reguleerimise samm-mootori kontroll on lihtsasti teostatav. Ülevaatuse meetod valitakse olenevalt rikke olemusest. Kui kuulete süüte sisselülitamisel ja esitulede reguleerimise ajal konkreetset suminat tuleb kontrollida tarneahela terviklikkust. Selleks tuleb eemaldada komponendi juhtmestik ja kinnitada testsondid selle klemmide külge. Siis tuleb süüde sisse lülitada ja kontrollida asjakohaste klemmide vahelist pinget, samal ajal reguleerige salongis asuva lüliti abil tulede asendit. Kui regulaatori toiteahelas katkemist ei tuvastada, tuleb komponent asendada.
Kui kuulete regulaatorit sisse lülitamisel suminat, kuid valgust ei ole reguleeritud, võib hammasratta või lati hammas olla purunenud. Probleem võib olla mitte ainult elektrimootoris, vaid ka kinni jäänud esitulede reflektoris.
Kui esitulede reguleerija töötab korrapäratult, tuleb elektrimootor lahti võtta. Kontaktide oksüdeerumine, grafiiradade ning hammasratta või lati hammaste kulumine annavad märku sellest, et osa tuleb asendada.
Võite tuvastada, et esitulede reguleerimise samm-mootorit tuleb kontrollida järgmiste sümptomite ilmnemisel:
- elektrimootor ei lülitu sisse;
- tulede reguleerimise mehhanism töötab korrapäratult;
- valguse reguleerimine on liiga aeglane;
- esitulede piirkonnast on kosta koputusheli;
- mootor töötab ka pärast seda, kui reguleerija on välja lülitatud.
Esitulede reguleerimise samm-mootori tõrgete põhjused
Tihti on esitulede reguleerimise samm-mootori mootor tõrked tingitud plastikust hammasratta hammaste või kohanduskruvide hõõrdumisest. Ebapiisav tiguülekande komponentide rakendumine viib kohandustegevuste riketeni. Komponentide enneaegne kulumine võib tekkida määrdeaine vähesuse, selle saastumise või võõrkehade sissetungimise tõttu korpusesse.
Trükkplaadi kontaktid ja juhtmed võivad oksüdeeruda või puruneda järjepideva kokkupuute tagajärjel mustuse ja niiskusega. Lisaks, kui mootori mähise isolatsioonikiht lõhestub põhjustab see lühise.
Mootori sisemiste kinnitusdetailide lõtvumist soodustab sõitmine madala kvaliteediga teedel, mootoriruumi suurenenud vibratsioon ja ebakorrektne komponendi kinnituste paigaldamine ajal, mis omakorda põhjustab tiguülekande libisemist.
Mõnikord põhjustab tulede reguleerimisega seotud häireid reflektori soonde paigaldatud varda otsas olev purunenud kuulliigend. Sellisel juhul elektrimootor töötab, selle varras liigub, kuid esitulesid ei ole reguleerita.
Esitulede reguleerimise samm-mootori remont ja asendamine
Selleks, et taastada komponendi jõudlust proovige puhastada ühendust ja pistikut oksiidist ja mustusest, joondage paindunud kontaktid. Kui see ei aita tuleb komponent asendada.
Võite uue mootori ise paigaldada. Selleks ühendage toitejuhtme juhtmestik lahti, pöörake regulaatorit 45 ° võrra päripäeva, eemaldamiseks vastupäeva.
Mõnede autode puhul tuleb osa hindamiseks ning sellele juurdepääsemiseks eemaldada paisupaak, õhufilter ja vahel ka esituled. Enne asendamisega peale hakkamist täpsustage protseduuri auto tehnilises juhendist toodud juhendi alusel või pöörduge abi saamiseks spetsialisti poole.