
Auto Kardaan
Kardaanvõll —
Kardaanvõll: kasulik informatsioon
Selle driveshaft on vastutav auto rattad ei ole juhuslik ja saab omakorda sile ja ühtlane rattarummu. Ratta laager koosseisus kaks sõrmust, sisemine ja välimine ring. On kõige levinum kolme tüüpi ratta laagrid: radial kuullaager, rõnga kuulmis- ja koonusrull-laagreid. Ratta laager viib auto kaal, aga ka ratta telje vedrustuse jõud. Elektriajamid puutuvad pidevalt suurte koormuste sõiduki kasutamise ajal.
Elektriajamid probleemid võivad tekkida ootamatult, kuid see on väga haruldane. Enamasti vigade või defektidega tekkida kulumise. Kvalifitseeritud ja kogenud juht teab tema auto väga hästi ja ta kuulab auto helid. Probleem ratta Rummu laagrid paisata müra sõidu ajal. See on eriti tüüpiline kõver teedel sõites: vasakpööre kuulete heli parema ratta ja vastupidi. Üks silmatorkav märk ratta laager kulumine on liikuv (vibratsioon) risti auto ratta. "Tunda" ratta laager mängu. Eriti juhul, kui vibratsioon täheldatakse juhul kui vajutada pidurit. Kui osa on kahjustatud, tuleb see vahetada.
Aga see töö ei sobi amatöörid. Eemaldamine ja paigaldamine ratta laager on vaja spetsiaalseid tööriistu. Lisaks nõuab tugevat füüsilist pingutust. On ebatõenäoline, et haamrit või muud tööriistad on sobilik seda tööd. Kui vajate mõnele hooldus, leiad meie kauplusest. Siit leiad sarv, tagumised amortisaatorid äärik, elektrilised, driveshaft või muud auto osad.
Kardaani võlli rikked
- detail deformeerus mehaaniliselt;
- sõidulaagri tugi on häiritud;
- lõhe tekkimine ristvõlli;
- liiga suur detaili mängimine otsakutes;
- kinnikiilunud püsikiirusliigend;
- kulunud või kahjustatud ristvõll;
- kulunud või kahjustatud komponendi laagrid.
Märgid kardaani võlli riketest
- määrdeaine lekkimine;
- kummalised helid käigukastist käivitamise ajal;
- auto vibreerimine sõidu ajal;
- kõrvaliste helide kostumine kiirendamise ajal;
- raskused käikude vahetamisel..
Kardaanii võlli rikete põhjused
- detaili kinnituste nõrgenemine;
- võlli töötamine üle soovitatud tööaja;
- valesti paigaldatud võll;
- kehva kvaliteediga teel sõitmine;
- agressiivne sõidustiil;
- auto järsk kohalt äraminemine;
- õli puudujääk või selle puudumine süsteemis;
- kahjustatud tihendid;
- saastunud süsteem ja võõrkehad selles;
- detail on tasakaalust väljas;
- sidur ja võll ei ühildu omavahel.
Diagnostika
Kui visuaalne inspektsioon tuvastab, et võll on kahjustatud, on vajalik teostada põhjalikum diagnostika teeninduses.
Komponendi diagnostika sooritamine on vajalik iga 40 tuhande kilomeetri läbimisel. Esmalt kontrollige ega detail pole balansist väljas ja kas süsteemis on piisavalt määrdeainet. Kui kasutate tavalist transmissioniõli, tuleks seda lisada 10-15 tuhande kilomeetri läbimiselI kasutades selleks spetsiaalset süstalt.
Detail kestab keskmiselt 300 tuhat kilomeetrit. Siiski oleneb detaili vastupidavus välisest keskkonnast; agressiivne sõidustiil ja madala kvaliteediga teekate võib seda märkimisväärselt vähendada. Kui võlli ei hooldatata järjepidevalt, võib see 120 tuhande kilomeetri läbimisel alt vedada või puruneda.
Kardaani võlli parandamine ja asendamine
Võlli vahetamiseks või eemaldamiseks on vaja spetsiaalseid tööriistu. Enamikul juhtudest on detail lihtsalt balasnist väljas. Kui võll paikneb süsteemis ebaregulaarselt võib selle ja sellega seonduvate süsteemide tööiga lühikeseks jääda. Niisiis taastatakse võlli tasakaal iga plaanipärase tehnilise hooldusega.
On oluline, et säilitataks markeering, sest võlli ebakorrektne asukoht võib seda deformeerida. Tavaliselt peab detaili nurk jääma 0-20о vahele.
Kindlasti tuleks võlla sendada mehaanilise mõju tagajärjel tekkinud vigastuste korra või detaili tööea möödumisel. Uue detaili peaks paigaldama ainult teeninduses.