
Auto Lambda andur
Lambda andur —
Lambda andur: kasulik informatsioon
Lambda andur on kasutatud autod mõõta heitgaasi jääkhapniku summa. Seda väärtust kasutatakse kütuseliikide optimeerimine eelkõige kontrollida kütuse ja õhu suhet. Optimaalne suhe saab kõige saasteaineid katalüsaator ümber ohututeks aineteks. Seal on lambda andurid, mis reageerivad vastupanu, pingeid ja lairiba lambda andurid hüppeid. Koos hapniku sisaldus heitgaasides, mõõdetakse ka hapniku sisaldus välisõhus. Kui hapniku andur on rikkis, heitgaaside indeksid on halvenenud. Heitgaaside kontroll aitavad probleemi tuvastada. Märkimisväärne võim Linnasõidutsüklis vähendamine võib näidata ka vigane hapnikusensor. Tahm väljalasketorust on üks märke, et lambda andur ei ole. Enne lammutamist sisse, kui juhe on paigas.
Tänapäeva autod kuvatakse teave lambda andur toimib hästi nähtav. Bensiini ei saa parandada, see tuleb täielikult asendada. On lihtne asendada andur ja sa suudad seda ilma mingi abi. Hapnikusensori asub katalüsaator ja heitgaaside Magistraaltoru. Vana toru lahti keerata ja asendada uuega. Kohaloleku kontroll pit kiirustab remont. Pärast paigaldamist kontrollida heitgaasi väärtus ja analüüsida armatuurlaua näidikud. Meie poe pakub laia valikut Autovaruosad. Siit leiad kergesti väljalasketorustikust, summuti, ESP, piduri kingad, radiaatorivõre, õhufilter, tahavaatepeeglid ja muud auto osad meie lehel.
Lambda anduri rikked
- mehaanilised kahjustused;
- süütesüsteemi riketest tulenev ülekuumenemine;
- elekstrisüsteemi purunemine;
- lühis;
- kütuse saastumine gaasi ja suitsuga.
Märgid lambda anduri riketest
- kõrge mürgiste ainete sisaldus heitgaasides
- märkimisväärne kütusekulu kasvamine;
- häirete esinemine tühikäigul;
- sõiduki dünaamika vähenemine;
- katalüsaatori ebastabiilne töötamine;
- tajutav mootori tõmblemine kui mootori on soe.
Lambda anduri rikete põhjused
- jahutus- ja pidurivedeliku detailile tilkumine;
- kolvirõnga kulumine;
- lambda anduri korpuse puhastamiseks kasutatud pindaktiivsed ained;
- rikkaliku kütusekoostise mõju detailile (kütuse-õhu segu);
- suur protsent pliiühendeid kütuses;
- kütusepuhastus filtri ummistumine;
- lambda anduri hermeetilisuse vähenemine;
- hetgaaside ja õhu sissetung;
- peamise toiteallika elektrienergiaga varustmise katkestus;
- temperatuuri tõus hapnikuanduri osadelt seoses madala kavliteediga kütuse kasutamisega;
- elemendi funktsionaalsete omaduste vähenemine.
Diagnostika
Lambda anduri diagnoosimiseks tuleb sooritada mõned lihtsad sammud. Esmalt on oluline käivitada mootor ja see üles soojendada. Korrektne järelejäänud hapnikutase heitgaasides on võimalik kui kuumenemine on võrdne 300–400 °C. Puhtuse ja signaali kuju hinnatakse ostsillograafi abil. Järgmisena on vaja teada täpset kütteelemendi takistust toatemperatuuril. Indikaator on tavaliselt võrdne 2-14 oomiga. Pärast neid protseduure on vaja määrata küttekeha pinge töötavas süütesüsteemis. Soovitud koefitsient võrdub 10,5 V. Soovituslik lambda anduri diagnostika sagedus on peale iga 30 000 kilomeetri läbimist.
Lambda anduri parandamine ja asendamine
Lambda anduri puhul tuleb kõne alla ainult ühte tüüpi tõrkeotsing - hapnikusensori puhastamine suitsu ja gaaside poolt tekitatud saastest. Osade eemaldamine toimub 50 °C temperatuuris, seega on vajalik see eelnevalt üles soojendada. Puhastamine toimub sensori asetamisega 15-20 minutiks fosforüülkloriidi. Siis element loputatakse puhtas vees ja kuivatatakse. Lisaks on vajalik kontrollida ühendusniiti ja määrida seda montaažipastaga. Oluline on määrida pastat ettevaatlikult, ilma et see satuks lambda andurit kaitsvale torule. Lisaks ei tohiks puutuda ühendust, mis tagab hapniku juurdepääsu,
Kui komponendi puhastamine ei andnud soovitud tulemust on see detail vaja välja vahetada. Kahjustada saanud elemendi vahetuse saate teostada ise või kogenud tehniku abil.