Tagasi
Riik
Tagasi
Minu sõidukid
-
Leia oma autole varuosad
Turbolaaduri suurendab mootori kolvi võimsuse. Turbolaadur, tõttu suureneb sisenemist mootori õhu-kütuse segu. Turbolaadur on laialt kasutusel diiselmootorid, kuigi selle kasutamine bensiinimootoreid võimaldab saavutada suurema võimsuse. Heitgaasivoolu ajab turbiini, turbiini ajab turbolaadur. Niisiis, räägime tegutsevad Heitgaasi turbolaaduri. Turbolaadurid suurendama.
Aga täna see pole rohkem oluline põhjus kasutada selles osas. Peamine eesmärk on vähendada kütusekulu ja heitmeid ja säilitada suutlikkust. See on üks põhjusi, kasutades turbolaaduri sõidukite bensiinimootoritele. Vigane turbolaaduri toob kaasa tootmisvõimsuse vähendamine. Ka see suurendab kütusekulu. Vahel on ainult ajutine tootmisvõimsuse vähendamine. Sel juhul tuleb diagnoosida sõiduki kriminalistika keskus. See ei ole lihtne diagnoosida vigane turbolaadur.
Tänapäeva autod teenindusandmeid märgukirju spetsiaalsete õigusaktide abil. Väiksemaid ebaõnnestumisi saab kergesti parandada. Täielik turbolaaduri asendamise nõutakse tõsist kahju korral. Kui ei täideta, on vaja sõita ja Kriminalistika keskus. Kui otsite amortisaatorite, õli ribatesti, soojusvaheti, veepump, puhasti auto, akna ekraani puhasti või muid varuosi, leiad neid meie internetipoest. Seal on lai valik erinevate automudelitega meie poe autovaruosad varuosad.
Kuidas tuvastada turbolaaduri rikkeid?
Esmalt tuleb eemaldada pistikud ja kontrollida, et neil ei esineks määrdeaine jälgi. Pärast seda tuleb kontrollida kompressoriratta terasid, et need poleksid kahjustada saanud. Et tuvastada detaili purunemist, liigutage võlli alguses teljesuunalistest ja siis radiaalselt. Esimesel juhul on maksimaalne lubatud kõrvalekalle 0.05 mm. Kui võll liigub üles ja alla, siis see ei tohiks teradega kokku puutuda. Osa kontrollides veenduge, et selle korpus oleks terve ning, et selles poleks mõrasid. Detailsema kontrolli jaoks on vaja pöörduda teenindusse, kus on selle tegevuse jaoks olemas spetsiaalne stend.
Märkate, et turbolaadur vajab diagnostikat järgnevate märkide ilmnemisel:
Turbolaaduri rikete põhjused
Turbolaaduri laitmatu töötamine on võimalik vaid tingimused, kui kõik mootori, väljalaskesüsteemi ja küttesüsteemi elemendid on töökorras. Vastasel korral võib komponent enneaegselt puruneda. Kui järgitakse töötingimusi on turbolaaduri keskmine eluiga 150000 kilomeetrit bensiini ja 250000 – diislikütusega töötava jõuallika puhul.
Üks kõige levinum turbolaaduri rike on tiiviku labade mehaanilised kahjustused. Tavaliselt on need põhjustatud võõrkehade sattumisest sisselaske või väljalaske liini. Tegemist võib olla prahi süüteküünalde, mootori kolbide, klappide, õhufiltrite, rebitud tihendi fragmentide, mutrite, poltide ja muude elementidega, mis on hooletusest, näiteks remondi käigus sisselasketorustikku jäänud. Tiiviku labad võivad puruneda pöördvõlli kaldumisest, mis tuleneb laagrite kulumisest või hävinemise tagajärjel.
Samuti on turbolaaduri elementidele ohtlik õli puudumine süsteemis. Tavaliselt on see põhjustatud suutmatusest mootoripanni õigeaegselt täita, surve kadumisest või õli tarne vooliku ummistumisest, pikaajalisest sõiduki mittekasutamisest ja ebakorrektsest mootori käivitamisest külma ilmaga. Määrdunud või halva kvaliteediga õli kasutamine suurendab turbolaaduri komponentide abrasiivkulumist ja selle kanalite ummistumist toodete poolt.
Määrdunud sisselaskesüsteemi elementide, sealhulgas õhufiltrite, madala kvaliteediga kütuse kasutamine ja nõuetele mittevastavate komponentide paigaldamine on enamasti turbolaaduri ülekuumenemise põhjuseks. See võib kaasa rootori ja võlli hävimise, samuti laagrite korrosiooni.
Turbolaaduri asendamine
Kui detaili ei saa parandada, tuleb see välja vahetada. Selleks teostage järgmised sammud:
Pärast uue turbolaaduri paigaldamist, käivitage mootor ja kontrollige liitekohtade tugevust. Veenduge, et mootor töötaks esimesed 2-5 minutit tühikäigul.