Tagasi
Riik
Tagasi
Minu sõidukid
-
Leia oma autole varuosad
Kuidas tuvastada esimese summuti rikkeid?
Esmalt tõstke auto tungrauaga üles ja kontrollige heitgaasisüsteemi. Nähtavad praod, korrosioon, mõlgid ja märgid põlemisest esimese summuti pinnal annavad märku sellest, et osa vajab asendamist. Järgmisena käivitage mootor. Kui esimesest summutist tuleb suitsu, siis on selle õhutihendus halvenenud.
Summutit saate ummistuste suhtes kontrollida järgmisel moel. Esiteks peate eemaldama süüteküünla juhtme, siis käivitama mootori ja hindama selle soorituse stabiilsust tühikäigul ja pöörete arvu suurendamisel. Järgmisena seisake mootor, keerake lahti ühendatud süüteküünal välja ja käivitage jõuallikas uuesti. Kui see hakkab paremini töötama ja süüteküünla august tuleb suitsu on väljalaskesüsteem ummistunud. Kontrollimise käigus kaitske ennast elektrilöögi eest, selleks ühendage varu süüteküünal lahti ühendatud kõrgepingekaabliga.
Et tuvastada täpsemalt, millised heitgaasisüsteemi komponendid on ummistunud, tuleb teil katalüsaatori järel olevad äärikud lahti ühendada ja läbida sõidukiga teatud distants. Kui mootori võimsus on suurenenud ja selle pöörded kasvavad kergemini, on tõenäoline, et rikke põhjus on resonaatoris.
Võite tuvastada, et esimest summutit tuleb kontrollida järgmiste tunnuste ilmnemisel:
Esimese summuti rikete põhjused
Esimese summuti levinumad rikked on tavaliselt mehaanilised kahjustused, mis on tingitud õnnetusest või sõiduki põhja kokkupuutest väliste objektidega. Osa kahjustuste tekkimise oht kasvab märgatavalt, kui autot kasutatakse halva kattega teedel. Pidev läbi löökaukude ja üle muhkude sõitmine ning omades agressiivset sõidustiili võivad summuti kinnitused ja heitgaasitorustiku liigendid lõtvuda.
Väga kõrgete temperatuuride mõju on resonaatori jaoks hävitav. Madala kvaliteediga kütuse kasutamine, süütesüsteemi rikked ja sisselasketoru ummistus põhjustavad kütuse sissepääsu heitgaasisüsteemi, mis tõstab heitgaasi temperatuuri märkimisväärselt.
Esimese summuti korrosioon tekib kokkupuutest niiskuse, mustuse ja kemikaalidega ning temperatuuri muutuste tõttu. Roostevabast terasest või alumininiseeritud terasest valmistatud osad on agressiivsemate kasutustingimuste suhtes vastupidavamad.
Esimese summuti remont
Mõnikord aitab osa sooritust parandada selle puhastamine. Saate summutist eemaldada mustuse ja süsinikujäägid kasutades selleks leeklampi. Kuumutage osa pinda ühtlaselt kuni teatud temperatuurini. Siiski on parem, kui seda meetodit liigselt ei kasutata: korduv kuumutamine muudab osa materjali hõredaks.
Setted saate komponendi seest eemaldada kasutades kemikaale. Selleks tuleb summuti eemaldama ning selle sisselaskeava kinni toppida ning valada summutisse koos kuuma veega leeliselise baasil lahust. Siis toppige kinni teine toru, raputage osa mitu korda ja jätke see päevaks seisma. Seejärel peske osa külma veega ja pühkige pehme lapiga.
Väiksemad praod ja kooldumise saate eemaldada autoteeninduses. Tõsisemate defektide puhul tuleb summuti asendada.
Esimese summuti vahetamine
Autodes, milles on väljalasketoru komponendid on ühendatud kinnitusklambritega, saate esimese summuti ise asendada. Selleks tuleb teil:
Kui uue komponendi paigaldamine nõuab keevitamist pöörduge abi saamiseks professionaali poole.