Tagasi
Riik
Tagasi
Minu sõidukid
-
Leia oma autole varuosad
Kuidas tuvastada kepsu laagrite rikkeid?
Kepsu seadme diagnostika ei ole mitte ainult aeganõudev, vaid nõuab ka spetsiaalse varustuse olemasolu. Sellepärast on kõige parem see lasta autoteeninduses teostada.
Peamise väntvõlli laagrite seisukorda kontrollitakse mitmes etapis. Esmalt peate mõõtma õli pealiini õlirõhku. Selleks kasutatakse spetsiaalset manomeetrit, mis on varustatud ühendusvarruka ja leevendiga, et määrdeaine pulsatsioon oleks sujuvam. Peate selle ühendama õlifiltri korpusega ja mõõtma õlirõhku ülessoojendatud mootori tühikäigul.
Kui rõhk on tavapärasest madalam, viiakse läbi järgmine ülevaatuse etapp: selleks tuleks kuulates mootori koputusi autostetoskoobiga. Ülevaatus viiakse läbi seisatud mootoriga ja selle sooritust simuleeritakse kompressor-vaakumpumbaga. Kepsu laagrid toodavad tavaliselt keskmise helitugevusega koputusi, kuid on kõlavamaid kui pealaagrid.
Koputuste tuvastamisel, mõõdetakse vahesid kõrvaliste komponentide vahel spetsiaalse varustustega. Kui need ületavad lubatud taseme, eemaldatakse mootor ja kontrollitakse laagreid. Muutused nende pinna värvides, helbed, korrosioon ja kooldumine ei näita mitte ainult seda, et osad vajavad asendamist, vaid viitavad ka rikke põhjustele.
Võite tuvastada, et kepsu laagrid vajavad diagnostikat järgmiste sümptomite ilmnemisel:
Ühendusvarda õhukese kattega laagrite rikete põhjused
Ühendusvarda õhukese kattega laagrid töötavad suure koormuse all ja on avatud abrasiivsele kulumisele. Nende enneaegne kulumine võib tekkida mootori määrdesüsteemi alandatud rõhu, ebakvaliteetse õli kasutamise või ebapiisava viskoossusega õli tõttu: liiga õhuke õlikiht ei kannata suuri koormusi ja hävineb. Selle tulemuseks on vända tappi ja laagrite ülekuumenemine, nende sulamine ja paindumine.
Ebapiisava tugevusega õlikiht võib tekkida kütuse või jahutusvedelikku sissevoolamisel määrdeainesüsteemi, mille tõttu määrdeaine viskoossus väheneb. Suure viskoossusega ühendid on mootorile ohtlikud, kuna käivitushetkel, eriti külmal aastaajal, ei ole selle komponendid piisavalt määritud.
Ühendusvarraste komponentide enneaegne purunemine võib tuleneda hilinenud õli või õlifiltri vahetamisest. Määrdeaines sisalduvad saasteained toimivad abrasiivsete osakestena, mis põhjustab kõrvaliste pindade kulumist .
Ühendusvarda laagrite kasulik eluiga oleneb suuresti sõidustiilist. Sagedased lühikeste vahemaadega sõidud, sõitmine madalal pöörlemiskiirusel, teravad käivitused ja kiirendus põhjustavad osade väsimist, deformatsiooni ja nende korrosiooni.
Kepsu laagrite vahetamine
Osade asendamine teostatakse iga suurema mootori remondi puhul. Vanade osade asemele paigaldatakse suurema paksusega laagrid, väntvõlli puuritakse ja poleeritakse. Restaureerimistööd vajavad täpsust, sellepärast on nende teostamine võimalik ainult autoteeninduses.