Tagasi
Riik
Tagasi
Minu sõidukid
-
Leia oma autole varuosad
Kuidas tuvastada kolvirõngaste rikkeid?
Silindri-kolvi grupi ülevaatust saab läbi viia mitmel moel. Kõige levinumaks meetodiks on rõhu mõõtmine silindri sees. Bensiinimootoritega sõidukitel on vaja süüteküünlad maha keerata, täita iga auk 30-50 ml õliga ja katta need kuiva lapiga: see imab sisse liigset määrdeaine. Siis tuleb pöörata mootori koos starteriga pöörata 3-4 pööret ja mõõta survet. Kui see tõuseb 0,9-1,2 mPa-ni, on kolvirõngad kulunud. Diiselmootorites täidetaks sama määrdeaine kogusega, kuid hõõgküünlad tuleb tagasi panna ja siis mootor uuesti käivitada. Kui see käivitub positiivse ümbritseva õhu temperatuuriga ning mittetöötavate pistikutega, vajavad kolvirõngad kõige tõenäolisemalt välja vahetamist.
Põhjalikumat kontrolli saab teostada autoteeninduses. Tavaliselt toimub see suruõhu või vaakummeetodi abil ning on üsna aeganõudev, kuid annab samal ajal usaldusväärseid tulemusi.
Võite tuvastada, et kolvirõngad tuleb kontrollida järgmiste sümptomite ilmnemisel:
Kolvirõngaste rikete põhjused
Kolvirõngaste kasulik eluiga on piiratud: see jääb vahemikku 150 000-300 000 km. Soovitatud asendusintervallide järgimine võib ära hoida kalli mootori remondi.
Kolvirõngad töötavad agressiivses keskkonnas ning on pidevalt avatud äärmiselt kõrgetele temperatuuriga õlidele ja heitgaasidele. Silindri-kolvi grupi varajasema parandamise põhjuseks võib vabalt olla ka madala kvaliteediga varuosade paigaldamine.
Kolvirõngaste enneaegseid rikkeid põhjustavad ka hilinenud õhufiltri või õli vahetamine, nende halb kvaliteet või sõiduki spetsifikatsioonide mittejärgimine. Saastumine suurendab osade abrasiivset kulumist, suurendades nende kooldumise ja murdumise ohtu. Peale selle võivad mehaanilised kahjustused tekkida, kui osakesed satuvad purunenud ühendusvardasse, ventiilidesse või väntvõlli hõõrdepaaridesse.
Komponentide kahjustamine on sageli tingitud madala kvaliteediga kütuse kasutamisest. Madal oktaaniarvuga bensiin põhjustab mootori detonatsiooni. Tänu suurenenud rõhule silindrites löövad kuumad gaasid kolvirõngastele suurema kui jõuga kui tavaliselt neid hävitades.
Ebasoodsad töötingimused nagu näiteks lühikesed sõidud, eriti külmadel aastaaegadel, võivad samuti vähendada kolvirõngaste eluiga: need mootori komponendid, mis pole üles soojendatud ei saa piisavalt määritud, seega on need kulumisele väga avatud.
Õli puudumine süsteemis põhjustab kolbide kinnikiilumist ja rõngaste hävinemist. Mõned rikked võivad tekkida jõuallika ülekuumenemise tagajärjel.
Mitmed komponentide rikked tulenevad nende ebakorrektsest paigaldamisest või ebakvaliteetse mootori remondi tulemusena, kui pärast silindrite puurimist valiti mitte sobiv kolvirõngaste komplekt. Üksuse pinna viimase poleerimise puudumine võib põhjustada rõnga servade kiiret kulumist ning kolvirõngaste vale reguleerimine võib viia kolbide kinnikiilumiseni.
Kolvirõngaste asendamine
Kolvirõngaste asendamine ja kõik teised mootori remonti puudutavad tööd tuleb teostada teenindusjaamas, kuna see nõuab mootori eemaldamist ja lahtivõtmist ning seejärel täpset kliirensi reguleerimist. Kolvid on soovitatav on vahetada koos uute komponentide paigaldamisega, samuti mootori silindrite puurimise ja kooldumise korral. Vastasel juhul uued rõngad hävinevad peagi.