
Mootor — auto
Autoosad Mootor
Mootor —
Kuidas tuvastada mootori rikkeid?
Jõuagregaadi täielikuks diagnostikaks on teil vaja spetsiaalset varustust. Sellisel juhul soovitame teil pöörduda spetsialistide poole, kes hindavad õiglaselt õlitamist, kütusega varustamist ja jahutussüsteeme, generaatorit, lisaks kontrollivad süütesüsteeme. Pealiskaudsema ülevaatuse saate siiski ise teostada, mille teel saate komponentide töötamist, kuluosade seisukorda ja temperatuuri andmeid. Ülevaatuse ajal saate lisaks kontrollida korrosiooni või mõrade olemasolu tööpindadel. Spetsialistid soovitavad sõiduki diagnostikat teostada iga 80 -100 tuhande kilomeetri läbimisel.
Võite märgata, et mootor vajab diagnostikat järgmiste märkide ilmnemisel:
- imelikud helid käivitamisel ja käimise ajal:
- mootori töö venimine tühikäigul;
- väga suur kütuse tarbimine;
- sage mootori ülekuumenemine;
- suurenenud õli ja kütuse surve;
- mootori kontrolltule süttimine.
Mootoririkete põhjused
Detonatsioon, ebakindel või ebaregulaarne mootori töötamine suurtel pööretel, jõu kadumine, isegi täielik seiskumine võivad esineda mitmetel põhjustel. Kõige levinum rikete põhjus on madala kvaliteediga komponentide või kuluosade kasutamine, samuti jõuüksuse mitte regulaarne hooldamine. Mootori võivad seisata ka mehaaniline pumba või radiaatori deformatsioon, väntvõlli kinnituste purunemine või madala oktaani sisaldusega kütuse kasutamine.
Remont ja mootorivahetus
Mõned mootoritööd on teostatavad iseseisvalt. Näiteks, õlifiltri vahetamine on lihte töö. Lisaks saate tuvastada radiaatori lekked või parandada ära pumba. Kolvi või silindri asendamiseks oleks siiski mõistlik pöörduda professionaalide või siis autoteeninduse poole.