Karterituulutus eest sõiduk

Voolik klapikambriõhutus e-pood

Kuidas tuvastada karteri ventilatsioonisüsteemi rikkeid?

Saate kontrollida karteri ventilatsioonisüsteemi töötamist kasutades manomeetrit. Selleks on vaja mõõtevahend spetsiaalse adapteri abil ühendada õli täiteava kaelaga. Enne mõõtmise alustamist soojendage mootorit. Kiirusel 700-800 pööret minutis peaks rõhk olema 500-1500 Pa. Kui mootori pöörlemiskiirus tõuseb 2200-3500 pöördeni minutis, peaks karteris tekkima vaakum 100-500 Pa piires. Kui rõhk ei vähene pöörete arvu suurenemisega on karteri ventilatsioonisüsteemi möödavoolu ventiil purunenud. Kui vaakum ületab normaalväärtust, on ummistunud ilmselt õhufilter.

NB! Need väärtused on üldistatud. Sellised väärtused on asjakohased mootorite puhul, mille väljasurve on 1,8-3 liitrit. Saate teada, milline rõhk peab olema teie sõiduki karteris, kui tutvute lähemalt oma sõiduki tehnilise manuaaliga.

Kui teil pole manomeetrit, asetage oma käsi üle täitekaela ja paluge abilisel tõsta mootori pöörlemiskiirust 2000-2500 pöördeni minutis. Kui tunnete samal ajal surve tõusu on karteri ventilatsioonisüsteem defektne.

Möödavooluklapi seisundi hindamiseks demonteerige see ning kontrollige esmalt ühte, seejärel teist poolt​. Korralikult toimiv komponent võimaldab õhul voolata ainult ühes suunas.

Võite tuvastada, et karteri ventilatsioonisüsteemi vajab diagnostikat järgmiste märkide ilmnemisel:

  • õli olemasolu drosselüksusel;
  • ebastabiilne mootori töötamine tühikäigul;
  • heitgaasi värvuse ja lõhna muutumine;
  • Suurenenud õli tarbimine;
  • mootori käivitamise tõrked;
  • sõiduki dünaamilise jõudluse halvenemine;
  • mootori võimsuse kadumine;
  • ebanormaalsete helide kostumine sisselaskekollektori juurest.

Karteri ventilatsioonisüsteemi rikete põhjused

Ventilatsioonisüsteem on soovitatav läbi pesta on iga kord, kui teostate rutiinset õlivahetust. Vastasel juhul võib juba kogunenud mustus blokeerida kitsad ventilatsioonikanalid, voolikud ja ühenduskohad. Selle tulemuseks on mitte ainult süsteemi sooritusprobleemid, vaid ka komponentide kiirendatud kulumine.

Madala kvaliteediga õli kasutamine karteri ventilatsioonisüsteemis on ohtlik. Selle  koostises on agressiivsed komponendid, mis võivad kahjustada kummitihendeid, samal ajal kui liiga madal puhastusvõime viib kiirendatud setete tekkimiseni kanalite ja voolikute sisepindadel ning klapi või selle membraani purunemiseni. Kasutades ebakorrektselt töötava või mitte piisava määrdeaine kogusega mootoriga viib sarnaste tulemusteni.

Mõnedel juhtude tekib süsteemi rike ka vee sissetungimise või vee kondensaadi moodustumise tõttu. Madalatel temperatuuridel vesi külmub blokeerides ventilatsioonikanalid ja augud. Selle probleemi kõrvaldamiseks pakutakse paljude sõidukite disaini osana ka soojendusega karterit. Kui see on defektne ja autot kasutatakse niiske ja külma kliimaga piirkonnas, suureneb külmumisoht märkimisväärselt.

Karteri ventilatsioonisüsteemi remont ja asendamine

Tihti saab karteri ventilatsioonisüsteemi jõudlust taastada, puhastades see saasteainetest. Selleks tuleb teil:

  1. Demonteerida mootori kate.
  2. Eemaldada suure ventilatsiooniahela voolik drosselist klambrit surudes ja kõrvale libistades.
  3. Samamoodi eraldage ka väikese ventilatsiooniahela voolik - esmalt ühendusest, siis tagumisest surveventiilist.
  4. Vabasta vasturõhu ventiil ja keerake see silindripea kaane küljest lahti.
  5. Eemaldage voolik suurest ventilatsiooniahelast,  silindripea liitmiku küljest, pigistades kronsteinis ning seda kõrvale liigutades.
  6. Loputage eemaldatud voolikud ja klapp bensiini või petrooleumiga, seejärel kuivatage need suruõhuga.
  7. Puhastage ühenduskohtade avad kogunenud setetest.
  8. Kokkupanemiseks teostage protseduurid uuesti, kuid vastupidises järjekorras.

Mõranenud või kõvenenud voolikud ning deformeerunud või kahjustatud klambrid vajavad asendamist. Defektse PCV ventiili (positiivne karteri ventilatsiooniventiil) saab taastada, paigaldades sellele uue membraani. Kui osa korpus või keermestatud ühendus on kahjustatud, tuleb osta uus osa, mõnel juhul ka ventiilikatte komplekt.

Õli eraldaja filtrielement on lihtne ise vahetada. Selleks tuleb teil pärast klambrite vabastamist eemaldada seadme kate; seejärel eemaldada defektne komponent ja paigaldage uus oma kohale. Vajadusel saate õli eraldaja klappi parandada.

Populaarsed Voolik karterituulutus tootjad
Karterituulutus esialgses kvaliteedis pärit VAICO tootja Karterituulutus esialgses kvaliteedis pärit FEBI BILSTEIN tootja Karterituulutus esialgses kvaliteedis pärit TOPRAN tootja Karterituulutus esialgses kvaliteedis pärit TRUCKTEC AUTOMOTIVE tootja Karterituulutus esialgses kvaliteedis pärit METZGER tootja Karterituulutus esialgses kvaliteedis pärit Metalcaucho tootja Karterituulutus esialgses kvaliteedis pärit ELRING tootja Karterituulutus esialgses kvaliteedis pärit JP GROUP tootja
Karterituulutus esialgses kvaliteedis pärit MEYLE tootja Karterituulutus esialgses kvaliteedis pärit ESEN SKV tootja Karterituulutus esialgses kvaliteedis pärit ORIGINAL IMPERIUM tootja Karterituulutus esialgses kvaliteedis pärit MAXGEAR tootja Karterituulutus esialgses kvaliteedis pärit AUTLOG tootja Karterituulutus esialgses kvaliteedis pärit LEMFÖRDER tootja Karterituulutus esialgses kvaliteedis pärit BLUE PRINT tootja Karterituulutus esialgses kvaliteedis pärit AUGER tootja
Kõrge kvaliteediga tagavaraosad: Karterituulutus teie sõidukile
Osta FEBI BILSTEIN Klapp, karterituulutus 45195 eest auto madala hinnaga 30,80 €
-15%
30,80 €
36,24 €
sisaldab 20% KM, Tarne
x Klapp, karterituulutus | FEBI BILSTEIN 45195
Toote info
  • Materjal: Sünteetiline aine
  • Kaal (kg): 0,315
  • Riik:  Uus
Laos Detailid
Osta FEBI BILSTEIN Klapp, karterituulutus 45192 eest auto madala hinnaga 36,52 €
-15%
36,52 €
42,96 €
sisaldab 20% KM, Tarne
x Klapp, karterituulutus | FEBI BILSTEIN 45192
Toote info
  • Materjal: Sünteetiline aine
  • Kaal (kg): 0,23
  • Riik:  Uus
Laos Detailid
Osta VAICO Voolik, Karterituulutus V10-2522 eest auto madala hinnaga 14,21 €
-15%
14,21 €
16,72 €
sisaldab 20% KM, Tarne
x Voolik, Karterituulutus | VAICO V10-2522
Toote info
  • OE-numbri jaoks: 06A 103 213 F
  • Kaal (kg): 0,076
  • piirangu info: CST99
  • pakendi laius [cm]: 4
  • pakendi kõrgus [cm]: 2,2
  • Pakendamissügavus [cm]: 13,5
  • Riik:  Uus
Laos Detailid
Osta JP GROUP Voolik, Karterituulutus 1111153300 eest auto madala hinnaga 3,16 €
-15%
3,16 €
3,72 €
sisaldab 20% KM, Tarne
x Voolik, Karterituulutus | JP GROUP 1111153300
Toote info
  • Varustusaste: At crankcase
  • Riik:  Uus
Laos Detailid
Osta TOPRAN Voolik, klapikambriõhutus 721 797 eest auto madala hinnaga 4,86 €
-15%
4,86 €
5,72 €
sisaldab 20% KM, Tarne
x Voolik, klapikambriõhutus | TOPRAN 721 797
Toote info
Laos Detailid
Osta FEBI BILSTEIN Filter, karterituulutus 45196 eest auto madala hinnaga 39,51 €
-15%
39,51 €
46,48 €
sisaldab 20% KM, Tarne
x Filter, karterituulutus | FEBI BILSTEIN 45196
Toote info
  • Materjal: Sünteetiline aine
  • Piirangutega toode/piirangu info: koos materjaliga
  • Kaal (kg): 0,315
  • Riik:  Uus
Laos Detailid
Osta TOPRAN Voolik, Karterituulutus 114 926 eest auto madala hinnaga 3,60 €
-15%
3,60 €
4,24 €
sisaldab 20% KM, Tarne
x Voolik, Karterituulutus | TOPRAN 114 926
Toote info
  • Kuju: T-kuju(T-tükk)
  • Riik:  Uus
Laos Detailid
Osta TOPRAN Klapp, karterituulutus 116 852 eest auto madala hinnaga 11,66 €
-15%
11,66 €
13,72 €
sisaldab 20% KM, Tarne
x Klapp, karterituulutus | TOPRAN 116 852
Toote info
  • Materjal: Sünteetiline aine
  • Klapitüüp: Tagasilöögi klapp
  • Rakendustüüp: pneumaatiline
  • Installatsiooni pool: Silindripea
  • Kuju: gewinkelt
  • Nurk [°]: 90
  • Riik:  Uus
Laos Detailid
  • Kontakt
  • Teenuse tingimused
  • Privaatsuspoliitika
  • Firma
  • Tasumine
  • Kohaletoomine
  • Kauba tagastamine
  • Asendamine