Tagasi
Riik
Tagasi
Minu sõidukid
-
Leia oma autole varuosad
Kuidas tuvastada karteri ventilatsioonisüsteemi rikkeid?
Saate kontrollida karteri ventilatsioonisüsteemi töötamist kasutades manomeetrit. Selleks on vaja mõõtevahend spetsiaalse adapteri abil ühendada õli täiteava kaelaga. Enne mõõtmise alustamist soojendage mootorit. Kiirusel 700-800 pööret minutis peaks rõhk olema 500-1500 Pa. Kui mootori pöörlemiskiirus tõuseb 2200-3500 pöördeni minutis, peaks karteris tekkima vaakum 100-500 Pa piires. Kui rõhk ei vähene pöörete arvu suurenemisega on karteri ventilatsioonisüsteemi möödavoolu ventiil purunenud. Kui vaakum ületab normaalväärtust, on ummistunud ilmselt õhufilter.
NB! Need väärtused on üldistatud. Sellised väärtused on asjakohased mootorite puhul, mille väljasurve on 1,8-3 liitrit. Saate teada, milline rõhk peab olema teie sõiduki karteris, kui tutvute lähemalt oma sõiduki tehnilise manuaaliga.
Kui teil pole manomeetrit, asetage oma käsi üle täitekaela ja paluge abilisel tõsta mootori pöörlemiskiirust 2000-2500 pöördeni minutis. Kui tunnete samal ajal surve tõusu on karteri ventilatsioonisüsteem defektne.
Möödavooluklapi seisundi hindamiseks demonteerige see ning kontrollige esmalt ühte, seejärel teist poolt. Korralikult toimiv komponent võimaldab õhul voolata ainult ühes suunas.
Võite tuvastada, et karteri ventilatsioonisüsteemi vajab diagnostikat järgmiste märkide ilmnemisel:
Karteri ventilatsioonisüsteemi rikete põhjused
Ventilatsioonisüsteem on soovitatav läbi pesta on iga kord, kui teostate rutiinset õlivahetust. Vastasel juhul võib juba kogunenud mustus blokeerida kitsad ventilatsioonikanalid, voolikud ja ühenduskohad. Selle tulemuseks on mitte ainult süsteemi sooritusprobleemid, vaid ka komponentide kiirendatud kulumine.
Madala kvaliteediga õli kasutamine karteri ventilatsioonisüsteemis on ohtlik. Selle koostises on agressiivsed komponendid, mis võivad kahjustada kummitihendeid, samal ajal kui liiga madal puhastusvõime viib kiirendatud setete tekkimiseni kanalite ja voolikute sisepindadel ning klapi või selle membraani purunemiseni. Kasutades ebakorrektselt töötava või mitte piisava määrdeaine kogusega mootoriga viib sarnaste tulemusteni.
Mõnedel juhtude tekib süsteemi rike ka vee sissetungimise või vee kondensaadi moodustumise tõttu. Madalatel temperatuuridel vesi külmub blokeerides ventilatsioonikanalid ja augud. Selle probleemi kõrvaldamiseks pakutakse paljude sõidukite disaini osana ka soojendusega karterit. Kui see on defektne ja autot kasutatakse niiske ja külma kliimaga piirkonnas, suureneb külmumisoht märkimisväärselt.
Karteri ventilatsioonisüsteemi remont ja asendamine
Tihti saab karteri ventilatsioonisüsteemi jõudlust taastada, puhastades see saasteainetest. Selleks tuleb teil:
Mõranenud või kõvenenud voolikud ning deformeerunud või kahjustatud klambrid vajavad asendamist. Defektse PCV ventiili (positiivne karteri ventilatsiooniventiil) saab taastada, paigaldades sellele uue membraani. Kui osa korpus või keermestatud ühendus on kahjustatud, tuleb osta uus osa, mõnel juhul ka ventiilikatte komplekt.
Õli eraldaja filtrielement on lihtne ise vahetada. Selleks tuleb teil pärast klambrite vabastamist eemaldada seadme kate; seejärel eemaldada defektne komponent ja paigaldage uus oma kohale. Vajadusel saate õli eraldaja klappi parandada.