Tagasi
Riik
Tagasi
Minu sõidukid
-
Leia oma autole varuosad
Kütusesüsteemi keeruline diagnostika tuleb teostada kord aastas. Selleks kasutatakse väga täpseid indikaatoreid ja arvutiseadmeid. Esmalt kontrollitakse kütusepumpa manomeetriga. Seade peab olema ühendatud torudega, milles kütus liigub. Vajalik on kasutada manomeetrit, mille skaala on enam kui kuus baari. Selleks, et kontrollida süsteemi hermeetilisust kasutatakse suitsugeneraatorit. Kasutades komplekti adaptereid on vaja veenduda, et surveregulaator töötab korrektselt. Pihustite kulumise ja nende efektiivsuse tuvastamiseks kasutatakse testerit. See ühendatakse sissepritsega, pihusteid kontrollitakse erineval vibratsiooni tasemel.
Kütusesüsteem vajab diagnostikat järgmiste märkide ilmnemisel:
Üks kõige ohtlikum kütusesüsteemi rike on selle tiheduse kaotamine, see suurendab sõiduki plahvatamise riski. Selleni võivad viia mitmed põhjused. Nendeks on: tihenduselementide kulumine või madala kvaliteediga kütuse kasutamine, mis mõjub hävitavalt kummist osadele; mehaanilised kahjustused, lahtised seost mõned osad, valesti teostatud remonditööd ja muud. Samuti korrosioon, mis on põhjustatud vee sattumisest kütuseliinidesse või saasteaine kogunemine, mis põhjustab süsteemi rõhu kadumise.
Tavaliselt kondenseerub niiskus õhust ja koguneb kütusepaagi põhja, kui see ei ole täielikult täis. Vee sissetungimisel süsteemi, eriti külmal aastaajal, on suur külmumise oht, samuti voolikute lõhenemise oht. Soovitatav on kütusepaak täielikult täita.
Madala kvaliteediga kütuse kasutamine, võõrkehade sissepääs küttesüsteem või mõnede kuluosade jääkide kuhjumine võivad põhjustada pihustite saastumise ja kütusepumba purunemise. Selle tõhususe langemine, samuti kütusefiltri määrdumine, soodustab rõhu langemise mootori kütusesüsteemis ja põhjustab selle töötamises rikkeid.
Täies mahus asendatakse kütusesüsteem harva. Tihti vahetatakse välja purunenud osad ja puhastatakse ummistunud detailid. Kütusesüsteem koosneb komplektist komponentdest ja on oma stuktuuri poolest üpriski keeruline. Niisiis on purunenud elementide asendamiseks vaja spetsiaalset stendi. Enamikul juhtudest vahetatakse parandustööde käigus välja kütusepump, filter ja kütusepaak. Kui filter on ummistunud, siis see kas puhastatakse või asendatakse. Lisaks on vaja puhastada pihustid jääkidest. Seda saab teostada kahel meetodil: