
Vedrustus — auto
Autoosad Sillaosad
Käändmik —
Kuidas tuvastada telje ja lõppülekande rikkeid?
Seda üksust tuleb kontollida iga 50-75 tuhande kilomeetri läbimisel. Telje ja lõppülekande kontrollimiseks on teil vaja kõigest pisut vaba aega, kanalit, tõstukit või tungrauda. Teie esimeseks ülesandeks on kontrollida punkte, kus üksuses omavahel ühendatud on. Veenduge, et elemendid on omavahel tihedas kontaktis, kontrollige nende liikuvust. Oluline on veenduda, et tagasilla korpuses (tagasilla veo korral) oleks piisavalt määrdeainet. Kui teil on esiveoline auto, kontrollige esimest silda ja diferentsiaali. Kui leiate plekke teljelt või diferentsiaalilt, eemaldage vahed ja ärge unustage õli lisada.
Võite märgata, et telje ja lõppülekanne vajab diagnostikat, kui ilmnevad järgmised märgid:
- suurenenud vibratsioon sõiduki alt;
- diferentsiaali leke;
- kõrvaliste helide tekkimine sõites suurematel pööretel;
- korpuse pidev ülekuumenemine;
- komplikatsioonid hammasajami liikumises pööramise ajal;
- telje või selle komponentide märkimisväärne deformatsioon;
Telje ja lõppülekande rikete põhjused
Kõige tavalisem telje ja peaülekande rikete põhjus on agressiivne sõidustiil. Terav siduripedaalile vajutamine, hädapidurdamine, sõitmine üle löökaukude ja ebatasasuste suurel kiirusega - kõik see viib mitte ainult osade mehaanilise koormuste suurenemiseni, vaid põhjustab ka määrdeaine omaduste halvenemise. Õli puudumise või selle tõhususe vähenemise tõttu kuluvad külgnevate elementide tööpinnad kiiremini. Tihendite ja õli tihendite kulumine või võimetus süsteemi õigeaegselt teenida võib viia samasuguste tagajärgedeni. Korpuses olevat õli tuleks asendada iga 6000-12000 km läbimises olenevalt töötingimustest. Samuti tuleks õigeaegselt kontrollida kinnitusi ja kohandada rulllaagrite aksiaalset kliirensit.
Sagedane sõitmine konarlikel teedel võib provotseerida mehaaniliste vigastuste tekkimist – selle põhjuseks on takistustest üle sõitmine ja sõiduki välitingimustes hoidmine, mis põhjustavad murdumiste, pragude ja deformatsioonide tekkimist ja korrosiooni levimist.
Mõnikord on selle üksuse mitte töötamise põhjuseks halva kvaliteediga osade paigaldamine. Näiteks võib ebausaldusväärsete laagrite kasutamine põhjustada veotelje ummistumist, diferentsiaali positsiooni muutumist ja sellele järgnevat purunemist.
Telje ja lõppülekande parandamine ja asendamine
Mõlemad nii süsteemi komponentide hooldus kui ka nende asendamine tuleks jätta professionaalidele. Tuletame meelde, et käikude vahetus peaks toimuma paaris, selleks et vältida ebaühtlast kulumist ja kogu komplekti hilisemat purunemist. Diferentsiaali vahetamiseks tuleb kasutada spetsiaalset varustust, mis on olemas igas teeninduses. Telje vahetamine teostatakse ainult mõrade või korrosiooni avastamisel.