Tagasi
Riik
Tagasi
Minu sõidukid
-
Leia oma autole varuosad
Kuidas tuvastada mootori kolvi defekte?
Osa seisukorda saab hinnata silindri-kolbi põhjalikuma kontrolli käigus autoteeninduses. Esmalt mõõdetakse sobivate seadmete abil silindri kompressiooni ja karteri gaasitugevust ning kontrollitakse põlemiskambri tihedust. Pärast seda eemaldatakse vajadusel mootor ja hinnatakse osa kahjustusi.
Iseseisval kontrollimisel on teil vaja abilist mootori käivitamiseks, tühikäigule lülitamiseks ja järsuks gaasipedaali vajutamiseks. Samal ajal pange väljalasketoru alla tühi paberileht. Kui paberilehele tekivad õliplekid annavad need sageli märku silindri-kolvi kulumisest.
Võite tuvastada, et kolbi tuleb kontrollida järgmiste märkide ilmnemisel:
Kolvi rikete põhjused
Iga olukord kui rikutakse protsessi, mis leiab aset põlemiskambris on kolvile ohtlik. Näiteks võib kütuse-õhu segu põleda kauem kui tavaliselt kütusetarne või turbolaadimise süsteemide rikete või hiljaks jäänud õhufiltri vahetamise tõttu. Selle tulemuseks võib olla kolvi põhja pinna sulamine. Madala oktaanarvuga bensiini kasutamine põhjustab mootoril detoneerumist, mis põhjustab metalli erosiooni ja selle hävinemist.
Tehase kokkupanemisel valesti kohandatud osa ja silindri vahelised tühiimikud põhjustavad kolvivarda enneaegset kulumist. Sama võib põhjustada ka mootori ülekuumenemine.
Õli puudus või liiga madal rõhk määrimissüsteemis on kolvi jaoks hävitav: õlikihi puudumine metallpindade vahel põhjustab nende ülekuumenemist, sulamist ja kinnikiilumist. Määrdeõlide vahetamise intervallide eiramine põhjustab mootorikanalite saastumist ja liikuvate liigeste kiiret kulumist.
Koormatud, purunenud või krakitud kolvirõngad ei taga usaldusväärset kinnitust. Kuumad gaasid tungivad läbi moodustunud vahede ning põhjustavad õlikihi põlemist silindri seintel. Selle tulemuseks on kolvi pinna sälgustumine.
Võõrkehade tungimine põlemiskambrisse toob kaasa mehaanilised kahjustused: murdumised, praod ja augud.
Kolvi parandamine
Mõnel juhul kasutatakse osa pinna taastamiseks ja algupärast mõõtmete taastamiseks metallipritsimismeetodit. Esmalt puhastatakse kahjustatud kohad, siis kaetakse spetsiaalse ühendiga. Kui see on kõvenenud on üles ehitatud koht piisavalt tugev ja ülejäägi saab lõikuriga eemaldada.
Mõnikord paigaldatakse tühimike vältimiseks ja osade paremaks omavahel kokkusobimiseks nende vahele spetsiaalne vedrurõngas.
Kolvi asendamine
Kui osa ei ole parandatav tuleb kolb asendada uuega. Asendusosade suurus on algupärasest tavaliselt pisut suurem, seega tuleb komponente paigaldamise ajal pöörata. Enamikul juhtudel on nõutav ka silindri puurimine ja hööveldamine. Kolbide vahetamine peaks aset leidma ainult autoteeninduses.