Sisselaskekollektor eest sõiduk

Sisselaskekollektor e-pood

Kuidas tuvastada sisselaskekollektori defekti?

Sisselaskekollektori kontrollimine on üsna keeruline. Esmalt tuleb kontrollida selle pinget. Selleks käivitage mootor ja sulgege käsitsi õhumõõtjai ava. Kui sisselasketorus vigu ei ole mootor seiskub. Kui kollektoris on praod või põletusjäljed jätkab mootor töötamist ja kahjustada saanud kohtadest kostub sisinat.

Kontrolli saab läbi viia ka välja lülitatud mootoriga. Selleks sulgege ühendustoru sisselaskeava, kandke aladele, kus kahtlustate vigastusi seebilahust ja puhuge sisselaskeavasse suruõhku. Lahuse vahutamine näitab, et süsteem ei ole terve. Autoteeninduses kontrollitakse sisselaskekollektori lekkeid suitsumasina abil.

Kontrollige ka sisselaskekollektori juhtklapi tööseisundit. Selleks ühendage multimeeter selle terminalidega ja mõõtke takistust. Kui takistus puudub pole solenoidklapi mähis terve. Siis  käivitage mootor, tõstke kiirust kuni 3500-4000 pöördeni minutis ja vaadake, kas sisselaskekollektorist vasakul pool asuv EGR-ventiil töötab.

Keerdklappide kinnikiilumist saate kontrollida käsitsi: nende ajamivardad asuvad väljaspool korpust. Vaakumpumba abil saate kontrollida, kas need aktiveeritakse õigeaegselt. Ühendage see vastavate torudega ja vaadake, millise alarõhuga varras liikuma hakkab, siis võrrelge saadud andmeid tehnilistes dokumentides väljatoodud andmetega.

Võite tuvastada, et sisselaskekollektorit tuleb kontrollida järgmiste märkide ilmnemisel:

  • jõuüksuse töötamisel on kuulda ebanormaalseid helisid;
  • kütuse ja õli tarbimine on suurenenud;
  • mootori võimsus on kadunud;
  • suuremaid pöördeid on võimatu saavutada.

Sisselaskekollektori defektide põhjused

Sageli on komponendi ebakorrektne sooritus põhjustatud saastumisest. Hilinenud õhufiltri vahetus ja sisselaskesüsteemi purunenud tervikus põhjustab tolmu kogunemist kollektori liikuvatesse osadesse, see omakorda põhjustab nende kinnikiilumist.

Süsiniku jääkide teke klappide ja ventiilide pindadele on samuti ohtlik. Selle põhjuseks on tihti väljalaskesüsteemi ja karteri ventilatsioonisüsteemi rikked. Kollektorisse sattunud õli muutub kõrge temperatuuri mõjul jääkaineks, mis viib klappide kinnikiilumiseni ja kanalite läbilaskevõime vähenemiseni.

Mõnikord põhjustab osa ebakorrektse töötamise ka katalüüsmuunduri ummistumine. Kui selle läbilaskevõime on rikutud, tõuseb läbi EGR-klapi kollektorisse sisenevate heitgaaside maht drastiliselt, mille tagajärjeks on korpuse läbipõlemine või deformatsioon. Külmal aastaajas võib see mõraneda liigse heitgaasi koguse ja temperatuuri languse tõttu.

Veel üheks põhjuseks, mis põhjustavad üksuse mõranemist või deformatsiooni, on sageli ka ebakorrektne paigaldamine, näiteks tootjapoolse poltide pöördmomendi eiramine.

Sisselaskekollektori remont

Parandamise protseduur seisneb tavaliselt osa puhastamises mustusest ja süsinikujääkidest ning kahjustatud komponentide, nagu ventiilide või selle ajami, klappide või vaakumlampide vahetamises. Korpuse terviklikkuse saab taastada keevitusega. Selle üksuse remont on üsna keeruline ja aeganõudev, parem on usaldada see spetsialistidele.

Sisselaskekollektori asendamine

Sisselaskekollektori vahetamiseks tuleb teil:

  1. Mootor välja lülitada ja lasta sellel jahtuda.
  2. Eemaldada aku miinusklemm.
  3. Eemaldada plastikust mootorikatte klambrid.
  4. Võtta lahti õhufilter ja seejärel ühendusvoolik.
  5. Tühjendada kõik voolikud korpusest ükshaaval. Olenevalt sõiduki konstruktsioonist võivad need olla karteri ventilatsiooni, pidurivõimendi, hüdraulilise roolivõimendi, kütuseaurude süsteemi voolikud; Kütusetarne ja jahutusvedeliku voolikud, samuti turboülelaaduri õhutarnetoru.
  6. Ühendage lahti kõik mootorisse tulevad juhtmed ja andurid.
  7. Pärast auto tõstukiga üles tõstmist  eemaldage sisselasketorustiku kronstein.
  8. Keerake üksuse küljest lahti kinnituspoldid  ja vabastage see silindripeast, esmalt laske sõiduk alla.
  9. Võtke sisselaskekollektor lahti ja paigaldage uus, sammud tehke vastupidises järjekorras.
  10. Pärast osa paigaldamist lisage jahutusseadmesse vedelik ja loputage see läbi.

Olenevalt sõiduki brändist ja mudelist võivad asendusjuhised varieeruda. Detailsema juhise leiate auto manuaalist.

Populaarsed Sisselaskekollektor tootjad
Sisselaskekollektor esialgses kvaliteedis pärit VAICO tootja Sisselaskekollektor esialgses kvaliteedis pärit METZGER tootja Sisselaskekollektor esialgses kvaliteedis pärit TOPRAN tootja Sisselaskekollektor esialgses kvaliteedis pärit HELLA tootja Sisselaskekollektor esialgses kvaliteedis pärit BOSCH tootja Sisselaskekollektor esialgses kvaliteedis pärit HALDEX tootja Sisselaskekollektor esialgses kvaliteedis pärit DT tootja Sisselaskekollektor esialgses kvaliteedis pärit MEYLE tootja
Sisselaskekollektor esialgses kvaliteedis pärit MEAT & DORIA tootja Sisselaskekollektor esialgses kvaliteedis pärit ASHIKA tootja Sisselaskekollektor esialgses kvaliteedis pärit JAPANPARTS tootja Sisselaskekollektor esialgses kvaliteedis pärit VEMO tootja Sisselaskekollektor esialgses kvaliteedis pärit AUTOMEGA tootja Sisselaskekollektor esialgses kvaliteedis pärit BUGIAD tootja Sisselaskekollektor esialgses kvaliteedis pärit TRUCKTEC AUTOMOTIVE tootja Sisselaskekollektor esialgses kvaliteedis pärit MAXGEAR tootja
Kõrge kvaliteediga tagavaraosad: Sisselaskekollektor teie sõidukile
Osta MEYLE Õhuvõtutoru,õhuvarustus 014 009 0014 eest auto madala hinnaga 2,68 €
-23%
2,68 €
3,48 €
sisaldab 20% KM, Tarne
x Õhuvõtutoru,õhuvarustus | MEYLE 014 009 0014
Toote info
  • piirangu info: MEYLE-ORIGINAL Quality
  • Sisselasketoru: koos toruga
  • Riik:  Uus
Laos Detailid
Osta VEMO Andur, õhuvõtulülitusklapp V10-72-1268 eest auto madala hinnaga 51,56 €
-23%
51,56 €
66,96 €
sisaldab 20% KM, Tarne
x Andur, õhuvõtulülitusklapp | VEMO V10-72-1268
Toote info
  • piirangu info: Q+, original equipment manufacturer quality
  • Kaal (kg): 0,021
  • pakendi laius [cm]: 4, 3,8
  • pakendi kõrgus [cm]: 6,7, 1,8
  • Pakendamissügavus [cm]: 6,8, 5,1
  • Riik:  Uus
Laos Detailid
Osta VAICO Õhuvõtutoru moodul V30-1404 eest auto madala hinnaga 254,28 €
-23%
254,28 €
330,24 €
sisaldab 20% KM, Tarne
x Õhuvõtutoru moodul | VAICO V30-1404
Toote info
  • Kütuseliik: Diisel
  • Hulgaühik: Komplekt
  • Piirangutega toode/piirangu info: koos tihenditega
  • Korpuse materjal: Polyamid 6.6
  • Kaal (kg): 4,339
  • piirangu info: CST98
  • pakendi laius [cm]: 36,3
  • pakendi kõrgus [cm]: 20,5
  • Pakendamissügavus [cm]: 52,5
  • Riik:  Uus
Laos Detailid
Osta VAICO Õhuvõtutoru moodul V30-1583 eest auto madala hinnaga 252,93 €
-23%
252,93 €
328,48 €
sisaldab 20% KM, Tarne
x Õhuvõtutoru moodul | VAICO V30-1583
Toote info
  • Hulgaühik: Komplekt
  • Kütuseliik: Diisel
  • Piirangutega toode/piirangu info: koos tihenditega
  • Korpuse materjal: Polyamid 6.6
  • Kaal (kg): 3,816
  • Tooteliin: CST237
  • pakendi laius [cm]: 36,3
  • pakendi kõrgus [cm]: 20,5
  • Pakendamissügavus [cm]: 52,5
  • Riik:  Uus
Laos Detailid
Osta MEAT & DORIA Õhuvõtutoru moodul 89273 eest auto madala hinnaga 191,91 €
-23%
191,91 €
249,24 €
sisaldab 20% KM, Tarne
x Õhuvõtutoru moodul | MEAT & DORIA 89273
Toote info
Laos Detailid
Osta PIERBURG Õhuvõtutoru moodul 7.01116.08.0 eest auto madala hinnaga 1360,48 €
-15%
1360,48 €
1600,56 €
sisaldab 20% KM, Tarne
x Õhuvõtutoru moodul | PIERBURG 7.01116.08.0
Toote info
  • Rakendustüüp: elektriline
  • Pinge [V]: 12
  • Riik:  Uus
Laos Detailid
Osta METZGER Andur, õhuvõtulülitusklapp 0906199 eest auto madala hinnaga 44,44 €
-23%
44,44 €
57,72 €
sisaldab 20% KM, Tarne
x Andur, õhuvõtulülitusklapp | METZGER 0906199
Toote info
  • piirangu info: CST87
  • Riik:  Uus
Laos Detailid
Osta ESEN SKV Õhuvõtutoru moodul 96SKV017 eest auto madala hinnaga 91,04 €
-23%
91,04 €
118,24 €
sisaldab 20% KM, Tarne
x Õhuvõtutoru moodul | ESEN SKV 96SKV017
Toote info
  • Kaal (kg): 0,90
  • Riik:  Uus
Laos Detailid
  • Kontakt
  • Teenuse tingimused
  • Privaatsuspoliitika
  • Firma
  • Tasumine
  • Kohaletoomine
  • Kauba tagastamine
  • Asendamine