Tagasi
Riik
Tagasi
Minu sõidukid
-
Leia oma autole varuosad
Kuidas tuvastada sisselaskekollektori defekti?
Sisselaskekollektori kontrollimine on üsna keeruline. Esmalt tuleb kontrollida selle pinget. Selleks käivitage mootor ja sulgege käsitsi õhumõõtjai ava. Kui sisselasketorus vigu ei ole mootor seiskub. Kui kollektoris on praod või põletusjäljed jätkab mootor töötamist ja kahjustada saanud kohtadest kostub sisinat.
Kontrolli saab läbi viia ka välja lülitatud mootoriga. Selleks sulgege ühendustoru sisselaskeava, kandke aladele, kus kahtlustate vigastusi seebilahust ja puhuge sisselaskeavasse suruõhku. Lahuse vahutamine näitab, et süsteem ei ole terve. Autoteeninduses kontrollitakse sisselaskekollektori lekkeid suitsumasina abil.
Kontrollige ka sisselaskekollektori juhtklapi tööseisundit. Selleks ühendage multimeeter selle terminalidega ja mõõtke takistust. Kui takistus puudub pole solenoidklapi mähis terve. Siis käivitage mootor, tõstke kiirust kuni 3500-4000 pöördeni minutis ja vaadake, kas sisselaskekollektorist vasakul pool asuv EGR-ventiil töötab.
Keerdklappide kinnikiilumist saate kontrollida käsitsi: nende ajamivardad asuvad väljaspool korpust. Vaakumpumba abil saate kontrollida, kas need aktiveeritakse õigeaegselt. Ühendage see vastavate torudega ja vaadake, millise alarõhuga varras liikuma hakkab, siis võrrelge saadud andmeid tehnilistes dokumentides väljatoodud andmetega.
Võite tuvastada, et sisselaskekollektorit tuleb kontrollida järgmiste märkide ilmnemisel:
Sisselaskekollektori defektide põhjused
Sageli on komponendi ebakorrektne sooritus põhjustatud saastumisest. Hilinenud õhufiltri vahetus ja sisselaskesüsteemi purunenud tervikus põhjustab tolmu kogunemist kollektori liikuvatesse osadesse, see omakorda põhjustab nende kinnikiilumist.
Süsiniku jääkide teke klappide ja ventiilide pindadele on samuti ohtlik. Selle põhjuseks on tihti väljalaskesüsteemi ja karteri ventilatsioonisüsteemi rikked. Kollektorisse sattunud õli muutub kõrge temperatuuri mõjul jääkaineks, mis viib klappide kinnikiilumiseni ja kanalite läbilaskevõime vähenemiseni.
Mõnikord põhjustab osa ebakorrektse töötamise ka katalüüsmuunduri ummistumine. Kui selle läbilaskevõime on rikutud, tõuseb läbi EGR-klapi kollektorisse sisenevate heitgaaside maht drastiliselt, mille tagajärjeks on korpuse läbipõlemine või deformatsioon. Külmal aastaajas võib see mõraneda liigse heitgaasi koguse ja temperatuuri languse tõttu.
Veel üheks põhjuseks, mis põhjustavad üksuse mõranemist või deformatsiooni, on sageli ka ebakorrektne paigaldamine, näiteks tootjapoolse poltide pöördmomendi eiramine.
Sisselaskekollektori remont
Parandamise protseduur seisneb tavaliselt osa puhastamises mustusest ja süsinikujääkidest ning kahjustatud komponentide, nagu ventiilide või selle ajami, klappide või vaakumlampide vahetamises. Korpuse terviklikkuse saab taastada keevitusega. Selle üksuse remont on üsna keeruline ja aeganõudev, parem on usaldada see spetsialistidele.
Sisselaskekollektori asendamine
Sisselaskekollektori vahetamiseks tuleb teil:
Olenevalt sõiduki brändist ja mudelist võivad asendusjuhised varieeruda. Detailsema juhise leiate auto manuaalist.