Tagasi
Riik
Tagasi
Minu sõidukid
-
Leia oma autole varuosad
Kuidas tuvastada kere raami defekte?
Iseseisev auto kere raamistiku seisundi hindamine saab visuaalse vaatluse käigus olla ainult põgus. Märkimisväärsed kahjustused, kooldumised, praod ja kinnitusdetailide korrosioon viitavad raami remondi või asendamise vajadusele. Põhjalikuma ülevaatuse teostamiseks on vaja kasutada spetsiaalseid seadmeid ja seda saab teha ainult autoteeninduses.
Saate tuvastada, et auto kere raamile tuleb teostada diagnostika järgmiste märkide ilmnemisel:
Auto kere raami defektide põhjused
Auto kere raami pragunemine, purunemine ja kooldumine on tingitud tugevast jõust, näiteks kokkupõrkest. Sarnased tagajärjed ilmnevad ka rataste sisenemisel sügavasse löökauku, mis on eriti ohtlikud sõites suurematel kiirustel. Tavaliselt tekivad samal ajal ka esitelje, hoovade ja alusraami deformatsioonid.
Kommertssõidukite puhul võib raami nihkumine tuleneda liiga suurte koormuste sagedastest transportimistest või nende ebaühtlasest jaotusest. Osa kahjustamise oht suureneb, kui autot kasutatakse sõitmiseks maastikul. Madala kvaliteediga teedel sõitmine võib tekitada kinnitusvahendite lõtvumist. Raami murdumine võib olla tingitud ka pukseerimisreeglite eiramisest.
Sagedane auto kere raami defekt on korrosioon. Kõige sagedamini ilmneb see, kui autot hoitakse väljas, samuti siis kui jäädakse väiksemate värvikatte kahjustuste likvideerimisel hiljaks.
Auto kere raami remont
Auto raam remonti saab teostada ainult spetsiaalsel kerevenituspingil ning autotöökoja tingimustes. Selle sirgendamiseks kasutatakse spetsiaalset hüdraulilist rammi ja teisi seadmeid, mille tõmbevõime on 10 tonni ja enam. Spetsiaalse arvutiprogrammi abil arvutatakse välja umbkaudne vajaliku jõu rakendamise suurus.
Raamil olevad praod parandatakse kattekohtade peale keevitamisega. Kui roostes alade puhul teostatakse parandustööd kasutades sama meetodit.
Kui korrosioonimõju on väike kahjustatud kohad puhastatakse, pidasid töödeldakse spetsiaalse lahusega, siis pestakse need puhtaks ja värvitakse üle.
Auto kere raami vahetamine
Üldjuhul vaadeldakse kõigepealt kõiki raami defektide kõrvaldamise võimalusi parandamise teel, kuna selle väljavahetamine on väga töömahukas ja kulukas ning mõnes riigis nõuab see registreerimist asjakohastes asutustes. Diagnostika käigus otsustab professionaalne mehaanik, kas uue raami paigaldamine on otstarbekas. Tavaliselt tehakse selliseid töid ainult äärmuslikel juhtudel, kuid ainult juhul kui seda on võimalik teha, vastavat protseduuri tuleks teostada ainult autotöökojas.