
Auto ABS rõngas
ABS rõngas —
ABS rõngas: kasulik informatsioon
Kuidas tuvastada ABS anduri rõnga defekte?
Selleks, et osa seisukorda hinnata peate auto tungrauaga üles tõstma ja rõngast kontrollima, selleks keerake rooli. Praod, purunenud hambad, rooste, osade istmete küljest lahti tulnud kinnitused ning magnetribade eraldumine annavad märku sellest, et osa on purunenud.
Võite tuvastada, et ABS anduri rõngas vajab diagnostikat järgmiste sümptomite ilmnemisel:
- vastava märgutule süttimine armatuuril;
- auto libiseb pidurdamisel;
- rooli keeramine nõuab suurt jõupingutust;
- Pidurdustõhususe vähenemine, seda eriti märjal teel või kruusal.
ABS rõnga defektide põhjused
ABS-anduri rõngas paikneb sõiduki põhja all ja puutub pidevalt kokku mustuse, niiskuse ja kemikaalidega. Lõpuks väheneb metalli tugevus, millest osa on toodetud ning rõngas võib puruneda. Lisaks on komponent kergesti korrodeeruv. Agressiivse keskkonnamõju tagajärjel võib magnetriba rõngalt maha koorduda.
Osa võib kahjustada ka pidev madala kvaliteediga teekattel sõitmine. Kruusa sissetungimine või takistuse vastu sõitmine võib põhjustada rõnga kooldumist või purunemist.
Mõnikord tulenevad osa rikkeid paigaldamise käigus tehtud vigade tõttu. Rõngas võib puruneda, kui sellele on rakendatud liiga palju jõudu paigaldades seda püsikiiruse liigendile või ülekuumenemise tagajärjel. Ettevaatamatud tegevused eemaldades püsikiirusliigendi kummikaitset võivad sarnast mõju avaldada.
ABS anduri rõnga enneaegne purunemine võib olla põhjustatud teistest vedrustuse komponentide riketest. Näiteks, rattalaagri ülemäärasest kulumisest, millega kaasneb ratta kaldumine ning mille tulemuseks on kliirensi vähenemine anduri ja rõnga vahel. Lõpuks hakkavad osad üksteise vastu hõõruma ja purunevad.
ABS rõnga vahetamine
Uue osa võite paigaldada nii autoteeninduses kui ka ise. Protseduuri ja asendamise keerulisus olenevad osade asukohast ja auto konstruktsioonist. Kui sõiduk on varustatud rõngaga, mis on integreeritud rattalaagrisse, on tõenäoline, et tuleb asendada kogu komplekt. Kui komponent on kinnitatud püsikiirusliigendi külge, peate avama juurdepääsu ühendusdetailile. Selleks demonteerige ratas, eemaldage pidurisadul, ühendage lahti amortisaatori tugipost, tõmmake püsikiiruse liigend rummust välja olles eelnevalt vastavad kinnitused lahti keeranud, siis koputage rõngas ettevaatlikult üksuse välisest soonest välja. Enne uue komponendi paigaldamist tuleb koht mustusest ja roostest puhastada, siis määrida ning osa ennast tuleb enne paigaldamist kuumutada.
Kui teil pole vastavat kogemust, on abi saamiseks parem pöörduda spetsialisti poole. Asendades osa iseseisvalt järgige autotootja soovitusi.